INGREDIENTE UTILIZATEKONJAC

KONJAC si SHIRATAKI

KONJAC si SHIRATAKI

Konjac (Amorphophallus konjac) este o radacina comestibila a unui arbore asiatic cu acelasi nume.

 

Konjac este un aliment fara gluten, 100% natural, non-alergenic. Aproape ca nu are calorii si absoarbe pana la 100 de ori greutatea sa in apa (de 70 de ori mai mult decat taratele de ovaz).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Konjac este, asadar, un aliment ideal care ne satura fara sa ne aduca prea multe calorii! Taiteii de konjac Shirataki au numai 13 calorii la 100 gr si glucide asimilabile numai 0,5 gr.

 

Componenta principala din konjac este fibra solubila numita glucomannan. Aceasta fibra incetineste golirea stomacului asa incat dvs. sa va simtiti plini foarte mult timp dupa ce ati mancat. Studii preliminare sugereaza ca glucomananul din konjac, cel mai adesea in combinatie cu o dieta cu continut redus de calorii, ne ajuta sa slabim kilograme bune.

ATENTIE! Dupa ce consumati konjac sub orice forma trebuie sa beti suficient lichid, cel putin 200ml, pana la 400 ml, intrucat este o fibra hidrosolubila si lipsa lichidului va poate provoca neplaceri gastrice. In plus fata de senzatia de satietate, konjac scade glicemia si colesterolul pentru ca fibrele glucomanan absorb apa in mod eficient in tractul digestiv si scad absorbtia de carbohidrati.

                                                                        Puteti cumpara radacina konjac sub

forma de:

  • supliment alimentar;
  • taitei Shirataki;
  • spaghetti;
  • pudra (faina de konjac);
  • granule(orez konjac).

Granulele de konjac pot fi gatite in acelasi mod in care gatim orezul cu legume insa au avantajul ca, asemeni celorlalte produse din konjac, au extrem de putine calorii, cu 90% mai putine calorii decat orezul alb!

 

 

 

 

Puteti pierde aproape 6 kilograme in opt saptamani daca includeti konjac in alimentatia zilnica. Desi este folosit in Japonia de mii de ani, in Europa si America konjac a fost introdus in curele de slabire abia in anii 1980 cand cercetarile stiintifice au demonstrat potentialul componentei glucomanan de a reduce colesterolul, constipatia, glicemia si de a contribui eficient la curele de slabire.

Konjac si-a castigat o si mai mare popularitate in 2011, cand nutritionistul Pierre Dukan a adaugat aceasta radacina fibroasa in lista celor 100 de alimente cu putine calorii si indice glicemic mic aprobate pentru slabire.

In dieta Dukan se poate manca konjac in cantitati nelimitate in toate fazele. Acesta are foarte putine calorii si ne face sa ne simtim satui fara a resimti frustrarea unei cure de slabire. Este potrivit si pentru diabetici. In plus, regleaza colesterolul si scade nivelul periculos al trigliceridelor mari.

De unde putem cumpara paste si orez din konjac non calorice?

>> vezi AICI <<

Cum gatim konjac?

O forma foarte comoda de a gati konjac este aceea a taiteilor shirataki. Fibra solubila continuta de acesti noodles incetineste digestia, prelungind senzatia de satietate, ceea ce ajuta in orice regim de slabire. Cu gust neutru si o cantitate neglijabila de calorii, taiteii de konjac Shirataki pot fi gatiti exact ca si pastele, alaturi de sosuri usoare de rosii, carne slaba, legume. Cu taiteii de konjac Shirataki puteti transforma delicioasele retete preferate in veritabile retete dietetice!

Reteta de taitei de konjac Shirataki cu sos rosu:

  • Puneti taiteii in apa fierbinte, desfaceti gramajoarele de taitei daca doriti, fierbeti conform indicatiilor de pe cutie sau preferintelor, apoi scurgeti.
  • Intr-un wok antiadeziv “caliti”ceapa tocata, ardei rosu si adaugati sos de rosii sau rosii proaspete tocate marunt.
  • Fierbeti 30 de minute, adaugati taiteii de konjac Shirataki si inchideti focul.
  • Putin busuioc, curry, piper multicolor sau sare Himalaya pot intregi gustul acestui preparat de dieta!

Reteta de taitei de konjac Shirataki cu creveti:

  • Puneti taiteii shirataki in apa fierbinte, desfaceti gramajoarele daca doriti, fierbeti conform indicatiilor de pe cutie sau preferintelor, apoi scurgeti.
  • Intr-un wok antiadeziv caliti ceapa tocata, ardei rosu si 200 gr creveti decorticati.
  • Dupa numai 5 minute adaugati cativa catei de usturoi zdrobiti si taiteii de konjac Shirataki si inchideti focul. Putin busuioc, curry, piper multicolor sau susan pot intregi gustul acestui preparat de dieta!

Reteta de taitei de konjac Shirataki cu pesto Dukan:

  • Puneti taiteii in apa fierbinte, desfaceti gramajoarele de taitei daca doriti, fierbeti conform indicatiilor de pe cutie sau preferintelor, apoi scurgeti.
  • Puneti intr-un mixer electric patrunjel, busuioc, usturoi, ceapa si nuca pentru a obtine un sos gros numit pesto Dukan.
  • Amestecati acest pesto cu taiteii fierbinti si asezonati cu sare si piper, eventual si cateva frunze de rucola si zeama de lamaie.

Reteta de taitei de konjac Shirataki cu multe legume:

  • Puneti taiteii shirataki in apa fierbinte, desfaceti gramajoarele de taitei daca doriti, fierbeti conform indicatiilor de pe cutie sau preferintelor, apoi scurgeti.
  • Fasole verde, ceapa mica, ardei gras, brocolli (puteti pune si dovlecel sau ciuperci) sunt trase usor la wok cu putin ulei de masline.
  • Adaugam taiteii shirataki fierbinti si asezonam cu sos de soia, ghimbir, usturoi, susan, dupa gust. Ati obtinut un pranz sau o cina de dieta!

In aceste retete exemplu, putem inlocui taiteii cu granulele de konjac (orez konjac), iar mancarea noastra va semana cu orezul cu legume doar ca va avea mult mai putine calorii si nu va ingrasa.

Surprinzator este faptul ca acesti taiteii contin 97% apa si doar 3% fibre glucomannan si, cu toate acestea, ofera senzatia de satietate. Nutritionista britanica Laura Lamont spune ca fac chiar mai mult decat atat. Ea indica o avalansa de studii, publicate in reviste respectabile, care arata ca fibrele glucomannan pot reduce nivelul colesterolului si pe cel al zaharului din sange. In urma cu cativa ani, Autoritatea Europeana pentru Siguranta Alimentara (European Food Safety Authority – EFSA) a analizat toate benficiile pe care producatorii spun ca le are pudra glucomannan si au ajuns la concluzia ca aceasta chiar ajuta la slabit.

Sursa: prodieta.ro


Nota:

Informatiile au scop pur informativ !

Nu intentioneaza sa ofere sfaturi medicale, nu le considerati ca fiind un substitut al dietei!

print

0 Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *