DESERTURIDukan CONSOLIDAREDukan CROAZIERA

POALE-N BRAU (Fara faina alba/ Sugar free/ Low carb/ Low fat)

POALE-N BRAU (Fara faina alba/ Sugar free/ Low carb/ Low fat)

Da exact cum ati citit, Poale-n brau 😉 Nu, nu este o „blasfemie” la adresa artei culinare, caci stim cu totii, practic aluatul de cozonac sta la baza acestor placinte cu specific moldovenesc. In fond si la urma urmei, imi asum gustul asemanator, chiar daca sunt dietetice si garantez ca or sa va placa.

Asa cum ati auzit de patlagica (rosie), barabula (cartof) sau harbuz (pepene) tot asa ati auzit si de minunatele Poali-n brau . Sunt convinsa ca recunoasteti si va place si voua graiul dulce moldovinesc, la fel de mult cum va plac si placintele ☺️

Daca tot am reusit sa obtinem un cozonac dietetic, indragit si incercat de cititori, reteta pe care o gasiti AICI, de ce nu ne-am face pofta si cu Poali-n brau ?!

Motiv pentru care am pornit evident de la aluatul de cozonac, si am ajuns unde mi-am dorit. Placinte dietetice cu un gust divin si fara remuscari, umplute cu o compozitie generoasa de branza indulcita si profund aromata, iar desavarsirea fiind adusa de fructele goji atat de benefice organismului (in locul stafidelor).

Și ghini nu bateţi din chișior că acu m’apuc di copt, că n’as vre să istrăvesc timpul. Olecuţâcî di rabdari, că vă spui șe și cum 😉 șî-mi uit di poftile şeli lumeşti  ! 😜

Ingrediente si mod de preparare aluat gasiti AICI

Ingrediente umplutura :

  • 750 grame branza degresata
  • 2 oua (in functie de cat de apoasa/moale este branza, puteti pune doar 1 ou)
  • indulcitor dupa gust
  • 1-2 linguri gris fara carbohidrati – NoCarb (in functie de cat de apoasa este branza si daca nu ati avut timp sa o lasati la scurs)
  • 1 lingura razatura citrice (lamaie si portocala)
  • 2 plicuri zahar de mesteacan finlandez fin vanilat (sau esenta de vanilie)
  • 100 grame fructe goji (aici alegerea va apartine, puteti alege fructe confiate, dar ATT !  contin zahar sau adaos de siropuri cu fructoza) sau puteti opta pentru stafide, merisor fara zahar adaugat

Va recomand Merisor – Calitatile nutritive sunt pastrate datorita procedeului natural de conservare, fiind infuzat cu suc de ananas si stafide de Corint, fara zahar adaugat. Sau Stafide fara zahar adaugat. Acestea putand fi consumate in etapa Consolidare a dietei dukan.

Mod de preparare :

Aluatul similar cu cel de cozonac.

Cand masina de paine este aproape gata sa termine dospirea aluatului, pregatim umplutura.

Intr-un bol incapator punem toate ingredientele si le amestecam bine. Grisul, punem mai intai o lingura, amestecam si daca mai trebuie mai ajustam putin. Daca dorim mai vartoasa compozitia trebuie sa avem putina rabdare caci datorita fainii de konjac din compozitia grisului, acesta  actioneaza si ingroasa treptat.

Eu am facut si cu goji 🙂

Dar sunt delicioase si cu stafide 😉

Aluatul gata dospit il impartim in patru parti cat de cat egale.

In timp ce lucram prima bila de aluat, celelalte raman in cuva masinii sau intr-un vas acoperit cu folie de plastic alimentar, pentru ca aluatul sa nu se usuce deasupra.

Pe blatul de lucru uns cu ulei de masline intindem cu sucitorul prima bila din aluat. Nu insistam foarte mult cu sucitorul, atat cat sa intindem foaia de 0,5 mm cca. 26/26 cm. lungime si latime.

Foaie patrata, careia ii indepartam marginile si o impartim in patru. Aluatul se poate intinde si cu mana insa trebuie sa portionati fix pentru o placinta.

In fiecare patrat adaugam o lingura generoasa de umplutura si unim cele 4 colturi aducandu-le spre mijloc ca un plic.

Le lasam asa, sau daca vrem un aspect mai aproape de adevar, le putem uni in forma de bocceluta presand aluatul bine cu degetele, sigiland umplutura complet. Se mai pot desface la copt cand aluatul creste dar nu-i problema caci nu afecteaza gustul si tot in burta se duce 😂

Asezam placintele in tava tapetata cu hartie de copt si continuam la fel cu restul aluatului.

Ungem placintele cu galbenus de ou amestecat cu putin lapte degresat, ajutandu-ne de o pensula.

Coacem in cuptorul preincalzit la 180 grade cca. 40 min (in functie de cuptor) pana se rumenesc.

Gustul si mireasma amintesc evident de pasca traditionala gatita de sarbatori 😋

Pana si moldovencele noastre dragi cele mai harnice si pricepute cum numai in Moldova gasesti, vor invidia placintele noastre 🤗

Branzoaicele, caci asa li se mai spune,  se pot servi ca atare sau pudrate cu indulcitor pudra sau lapte praf degresat (optional).

Bune de te lingi pe degete !

La mine de poposesti

N-ai cum sa le ocolesti

Sa-ti ajunga la măsé

Numa una de ti-oi dé 😜

 

Când era bunica fată, / Poali-n brâu făcea odată / Numai cu brânză sărată 🤗

Pofta buna s-aveti !


Nota:

Click pe fiecare ingredient pe care doriti sa-l cumparati si ve-ti fi redirectionati catre comerciant.

Folositi codul lifestyle5 pentru a beneficia de un DISCOUNT de 5% din valoarea comenzii plasate pe No Sugar Shop !


Reteta incercata si apreciata de cititori ❤⤵⤵⤵

 

 

print

0 Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *