INFO UTILE

CIOCOLATA NEAGRA

CIOCOLATA NEAGRA

Suferiti de hipertensiune arteriala? Incercati o trufa. Sunteti ingrijorati din cauza bolilor de inima? Consumati o tableta de ciocolata neagra. Aceasta este cea mai buna veste medicala pentru toate varstele.

Nu este o iluzie, ciocolata neagra este sanatoasa. Studiile arata ca sanatatea cardiovasculara este imbunatatita la persoanele care consuma ciocolata neagra. Bogata in antioxidanti naturali, ciocolata neagra si cacaua sunt la fel de benefice ca si ceaiul verde si afinele.

Ciocolata neagra este buna pentru inima

Studiile au demonstrat ca cei care au mancat o cantitate mica de ciocolata neagra de doua sau trei ori pe saptamana au inregistrat o scadere a tensiunii arteriale.

Ciocolata neagra imbunatateste fluxul de sange si ajuta la prevenirea formarii de cheaguri de sange. Consumul de ciocolata neagra poate impiedica rigidizarea arterelor sau arterioscleroza.

Ciocolata neagra este buna pentru creier

Ciocolata neagra creste fluxul de sange de la nivelul creierului perecum si al inimii si contribuie la imbunatatirea functiei cognitive. Ciocolata neagra ajuta la reducerea riscului de accident vascular cerebral.

Acest desert gustos, contine multi compusi chimici (printre care si fenietilamina) care au un efect pozitiv asupra starii de spirit si al sanatatii cognitive al unei persoane.

Ciocolata neagra mentine controlul glicemiei

Ciocolatea neagra ajuta la mentinerea sanatatii vaselor de sange si le protejeaza impotriva diabetului de tip 2.

Flavonoidele din ciocolata neagra scad rezistenta insulinei si sustin functionarea normala a celulelor pentru ca organismul sa poata utiliza insulina in mod eficient.

Ciocolata neagra este bogata in antioxidanti

Ciocolata neagra are un continut crescut de antioxidanti (flavonoizi). Acestia ajuta in lupta corpului impotriva radicalilor liberi care cauzeaza procesul de oxidare a celulelor.

Radicalii liberi sunt implicati in procesul de imbatranire si pot fi o cauza a cancerului, iar alimente bogate in antioxidanti, protejeaza impotriva mai multor tipuri de cancer si incetinesc procesul imbatranirii.

Ciocolata neagra contine teobromina

Teobromina din ciocolata neagra s-a demonstrat ca intareste smaltul dintilor. Astfel, ciocolatea neagra, spre deosebire de alte dulciuri, scade riscul de a face carii, daca este mentinuta o igiena dentara optima.

Ciocolata neagra are un nivel ridicat de vitamine si minerale

Ciocolata neagra contine in concentratii mari numeroase vitamine si minerale care ajuta la mentinerea starii de sanatate a unei persoane:

– potasiu

– cupru

– magneziu

– fier.

Cuprul si potasiul din ciocolata neagra ajuta la preventia bolilor cardiovasculare si a accidentelor vasculare cerebrale, iar fierul ofera protectie impotriva anemiei prin deficit de fier, in timp ce magneziul previne diabetul de tip 2, hipertensiunea arteriala si alte boli cardiovasculare.

Este adevarat ca ciocolata neagra contine multe grasimi?

Vestile sunt bune! O parte dintre grasimile continute de ciocolata neagra nu au impact asupra colesterolului. Grasimile din ciocolata neagra sunt: acid oleic 13, acid stearic 13 si palmitic 13

– Acidul oleic este o grasime mononesaturata care se regaseste in uleiul de masline

– Acidul stearic este o grasime saturata cu efect neutru asupra colesterolului

– Acidul palmitic este o grasime saturata care ridica nivelul colesterolului si creste riscul bolilor cardiace.

Acest lucru inseamna ca doar 1/3 din grasimile existente in ciocolata neagra au efect nociv pentru dvs.

Ciocolata neagra, mai benefica pentru vedere decat morcovul

Ciocolata neagra detine o serie de beneficii pentru starea de sanatate a unui individ datorita antioxidantilor continuti. Un studiu recent a demonstrat ca acest aliment imbunatateste vederea mai eficient decat alte legume cu merite asemanatoare, precum morcovul.

Flavonoizii prezenti in boabele de cacao imbunatatesc circulatia sanguina catre cavitatea cerebrala, crescand astfel activitatea creierului si acuratetea perceptiei.

Constatarile cercetarii

Oamenii de stiinta de la Universitatea de Litere din Anglia sustin ca ingerarea unei “doze ridicate” de ciocolata neagra a determinat participantii sa vada mai bine in situatii de constrast slab: subtitrari de culoare galbena pe un ecran alb, de pilda.

Rezultatele experimentelor arata ca administrarea alimentului amarui inainte de teste a condus catre o rata de succes mai mare cu 17 %, in comparatie cu rezultatele obtinute dupa consumul de ciocolata alba.

Actiunea concreta a ciocolatei negre

Cercetatorii presupun ca performantele crescute obtinute de subiecti la testele de vedere sunt un produs al circulatiei ameliorate a sangelui spre cap, implicit in retina.

Prin urmare, in cazul subiectilor studiului, ciocolata neagra a imbunatatit simtul vazului si totodata a crescut randamentul intelectual, permitandu-le acestora sa proceseze informatiile vizuale cu mai multa acuratete.

Consum recomandat

Consumul zilnic recomandat pentru ciocolata neagra este de aproximativ 100 de grame, din pricina continutului caloric semnificativ.

Este de preferat sa se evite acest desert in a doua parte a zilei, mai ales catre seara, pentru a evita eventualele insomnii ce pot surveni ca efect al cofeinei din continut.

Consum recomandat in dieta dukan

Ciocolata neagra minim 70% cacao sau mai mult — 85 % (poate fi cu indulcitor sau cu zahar)

un rand de tableta sau 3 patratele mici sau 2 patrate mari/ zi  (un patratel avand dimensiune de 4*3 cm.) = 1 tolerat

Update 03.04.2017  FB – Dukan Diet – US Sursa AICI .

Lista completa actualizata a ingredientelor tolerate in dieta dukan, o gasiti AICI !

Sursa: http://www.sfatulmedicului.ro/


Nota:

Site-ul nu vinde. Nu intentioneaza sa ofere sfaturi medicale. Toate informatiile de aici sunt menite sa te ajute sa slabesti cu dieta Dukan, sa te a jute sa gatesti dietetic, prin publicarea de retete ce au la baza alimentatia low carb / low fat/ sugar free/ gluten free, fara tenta comerciala.

Acest site ofera informatii despre dieta, retete dietetice, sanatate si nutritie si este conceput strict in scopuri informationale. Nu inlocuieste consultul unui nutritionist, medic, psiholog si / sau alti specialisti in sanatate si nutritie.

print

0 Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *