DESERTURIDukan CONSOLIDAREDukan CROAZIERARETETE FARA TARATE DE OVAZ

Gogosi fragede (Fara faina alba/ Sugar free/ Low carb/ Low fat/ Gluten free)

Gogosi fragede (Fara faina alba/ Sugar free/ Low carb/ Low fat/ Gluten free)

Sunt delicioase, pufoase si sanatoase. Basca si imbogatite proteic 😉

Stim ca pentru unii gogoasa infuriata de la coltul stazii este irezistibila, insa doar sa le incercati macar odata si veti gasi diferenta placuta ca textura si gust. Nu spun ca nu mananc, o gogoasa infuriata din rafinata de grau, scaldata in baie de ulei si pudrata cu mult zahar, insa asta mi se-ntampla odata la mult timp distanta 😀

Evident, alegerea va apartine dupa stil, nevoi si placeri 😉

Gogosile se pot prepara si cu faina rafinata de grau. Desi este folosita in mod intens in alimentatia obisnuita, faina rafinata de grau este, din foarte multe motive, profund nesanatoasa. In primul rand, dupa cum bine se stiti, graul contine gluten, acesta fiind complet interzis celor care sufera de boala celiaca, dar dauneaza serios si numeroaselor persoane afectate de alergia la gluten. Asa ca mi-am dorit sa beneficieze si ei de acest preparat delicios. In plus, faina de grau rafinata nu contine fibre si este lipsita, aproape in totalitate, de nutrienti, nefiind altceva decat o imensa bomba de calorii “goale”.

Ingrediente:

  • 3 oua
  • 150 grame iaurt grecesc semi-degresat
  • indulcitor (dupa gust)

Eu am folosit 100 grame Indulcitor natural brun cu Stevia pulbereGreen Sugar (daca va place mai dulce sau folositi un alt indulcitor – dozati dupa gust)

Mod de preparare :

Amestecam  ingredientele uscate: faina de migdale, taratele de psyllium, izolatul proteic din zer, scortisoara pudra, zaharul de mesteacan finlandez cu scortisoara, praful de copt si sarea.

Mixam ouale cu indulcitorul pana cresc in volum, iar indulcitorul se dizolva cat mai bine.

Adaugam uleiul de cocos topit, iaurtul, esenta de vanilie si mixam inca putin.

Adaugam si amestecul de ingrediente uscate, le incorporam mixand la viteza mica sau folosind o spatula.

Compozitia este de consistenta smantanii poate fi pusa in forme cu lingurita sau folosim un pos.

Umplem formele de silicon cu compozitie, nu-i musai sa aveti forme ca ale mele, puteti coace in forme de briose, gustul conteaza 🙂

Din compozitie am reusit sa umplu 9 forme. Data viitoare voi mari cantitatile ca sa ajunga pentru toate cele 12 bucati. Simplu asa-i? Inca 1 ou si cate 1/3 din celelalte ingrediente 🙂

Coacem in cuptorul preincalzit la 180 grade cca. 45 min. in functie de cuptor, pana trece testul scobitorii.

Lasam putin sa se rocoareasca pentru a le putea scoate din forme si apoi le asezam pe un gratar pana la racirea completa. Nu lasati gogosile sa se raceasca in forma din silicon pentru ca altfel condensul care se formeaza le umezeste!

Cam asa arata gogosile fragede cu aroma de scortisoara, evident daca nu agreeati scortisoara le puteti aroma cu ce va place 🤗 Insa credeti-ma pe cuvant ca aceasta combinatie dintre faina de migdale si scortisoara este demential de buna 🥰

Faina de migdale reprezinta una dintre cele mai bune variante de inlocuire a fainii de grau, atat in ceea ce priveste gustul, cat si atunci cand tinem cont de proprietatile sale nutritive si curative. Faina de migdale contine o cantitate moderata de carbohidrati si este bogata in proteine si grasimi sanatoase. Pe de alta parte, nu contine gluten si are indice glicemic mic. In privinta beneficiilor aduse sanatatii, migdalele sunt recunoscute pentru rolul lor in mentinerea sanatatii inimii, in prevenirea cancerului, in reglarea glicemiei, in pierderea kilogramelor in plus si in cresterea nivelului de energie din corp.

Pentru dieta dukan, retineti:

Nu contin tarate de ovaz, deci nu va afecteaza consumul zilnic obligatoriu, putand sa va bucurati de ele in alte preparate cum ar fi : paine, focaccia, chifle, etc.

Pot fi consumate incepand cu etapa Croaziera, ingredientele calculate de mine sunt pentru consumul unei singure persoane in 4 zile.

Probabil ca, va veti mira, dar este foarte logic. Dupa ultimele actualizari, in dieta dukan, daca nu utilizezi zilnic 1 lingura ulei de masline, poti sa o inlocuiesti cu 18 grame migdale. Ce este faina de migdale? Migdale macinate 😉Asadar, inlocuid un ingredient permis (ATT! nu tolerat) vei avea tot un ingredient permis. Si pe drept cuvant, faina de migdale face minuni in blaturi si aduce grasimi sanatoase la pachet.

Va permiteti astfel sa va rasfatati cu 2 gogosi/zi cu doar 1 ingredient tolerat – uleiul de cocos (1 lingurita/zi=1 tolerat).

Enjoy! 🤗

Pentru ca reteta ne permite in etapa Croaziera al doilea ingredient tolerat, imaginatia si gustul vostru poate sa zburde.

Puteti sa tavaliti gosile prin ciocolata neagra topita minim 70% cacao, sau sa le consumati simple ca atare. Puteti sa  le ungeti cu un topping fara zahar adaugat – variante low carb/ sugar free, sau cu dulceata preparata de voi fara zahar, sunt delicioase 😋

Cu greu am rezistat pana la final, am mancat una 😂 apoi am decorat tot intr-o varianta dietetica pentru mai multa savoare si aspect.

Asadar, mi-au ramas 8 gogosi pentru care am ales varianta cea mai simpla de a le orna si devora cu multa placere.

Am topit 50 grame ciocolata neagra cu 50 ml. lapte semidegresat. Am maruntit putin miez de nuca pe care l-am amestecat cu 1 lingurita de  Indulcitor natural brun cu Stevia pulbereGreen Sugar.

Am scufundat fiecare gogoasa in ciocolata apoi am tavalit-o prin amestecul de nuca cu indulcitor. Nu pot sa va descriu in cuvinte cat de bune sunt gogosile acestea, indulcitorul da o nota de fresh, iar ciocolata in combinatie cu nuca nu devine deloc gretoasa.

Fotografiile nu sunt photoshop cum le place unora sa carcoteasca 😉 sper sa va imbie la a incerca reteta!

Caci cum altfel ai putea sa arati si altora entuziasmul tau, sau cum ai putea sa demonstrezi ca se poate manca sanatos si delicios, decat facand multe fotografii preparatului, in speranta ca cititorii te vor urmari cu drag si vor fi macar curiosi sa vada despre ce este vorba in continutul articolului tau ?! De multe ori iti reprimi pofta de a manca pentru a putea face o fotografie draguta 🤗

Citesc de multe ori pe retelele de socializare, rautati de la oameni care nici macar nu stiu „cu ce se mananca” (asta ca sa ramanem in nisa culinara) pasiunea de a face si a arata in mediu online si altora retete culinare, fie clasice, fie dietetice. Nu intru in amanunte caci multi dintre voi stiti, nu facem calcule pe buzunarul nimanui, nici nu ma cred un blogger, sunt doar un om cu pasiuni care-si castiga existenta din cu totul altceva. Dar daca nu au rabdare si chef sa citeasca ce scrii, daca nu au nevoi … ce cauta in vizita pe blogul tau, ma intreb!? 🤔

Yum Yum, delicios!

Basca ca nu le lipseste critica, precum ca scrii o istorie intreaga ca sa le dai o reteta 😲 Dar, nevoie de informatie avem toti, nu ne-am nascut invatati si nici nu am inventat noi roata la caruta. Personal, accept informatia venita din toate directiile, important este sa stim a o selecta. Sau ca sa parafrazez „Cititul nu ingrasa”, deci oameni buni nu fugiti de citit!

Am apelat si la fulgii de migdale, la fel tavalita gogoasa prin ciocolata neagra topita apoi prin fulgi de migdale.

Pasiunea pentru fotografie si scris o am din studentie, familia chiar ma numeste paparazzi 😂 pentru ca in toate vacantele noastre eu sunt cea care imortalizeaza. Sacaiti de multe ori, chiar ma cearta, insa cand ajungem acasa toti vor sa vada momentele petrecute in vacanta si stiu ca se pot baza pe mine 😉 Imi plac experientele noi, iubesc sa traiesc bucarandu-ma, impartasind; iubesc sa fiu libera.

 

Lumea din ce in ce mai mult concurenta cu cea reala este lumea virtuala. Daca nu-ti place ceea ce faci nu ai ce sa arati si as spune si viceversa, daca nu-ti place sa arati nu ai ce sa construiesti/ generezi s.a.m.d. 😉

Eu nu ma intreb de ce am ales sa fac asta, dar poate ca multi se intreaba. Lasand deoparte pasiunea pentru ca am vorbit despre asta si este o cauza cu efect scontat, fac asta pentru ca imi place. Un om fara pasiuni in conceptia mea este un om care inca nu si-a gasit fericirea si ii este prea lene sa o caute 😊

Si mai este ceva foarte important pentru mine, de fiecare data cand ma asez si-mi fac timp sa scriu un articol in nisa, imi intaresc convingerea ca “Nu esti bun de nimic, daca esti bun doar pentru tine.” – Voltaire.

Impartasiti si celor dragi reteta, caci poate sunt printre prietenii vostri persoane interesate de aceasta dieta sau din varii motive au nevoie de idei. Sanatosi sa fiti!

Pofta buna s-aveti ! si spor la copt 😉


Nota:

Click pe fiecare ingredient pe care doriti sa-l cumparati si veti fi redirectionati catre comerciant.

Folositi codul lifestyle5 pentru a beneficia de un DISCOUNT de 5% din valoarea comenzii plasate pe No Sugar Shop !


Reteta incercata si apreciata de cititori ❤⤵⤵⤵

print

0 Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *