Dukan CROAZIERAGUSTARIPAINE/PIZZA/PASTE

PLACINTE la TIGAIE (Fara faina alba/ Low carb/ Low fat)

PLACINTE la TIGAIE (Fara faina alba/ Low carb/ Low fat)

Pai da, e duminica, weekend-ul deja simt ca se termina si clar a fost unul din ala cu trebaluiala prin casa 😊 Dupa ce am facut curatenie, calcat, udat cateva flori, bla bla bla … pfff sa nu ma boscoroditi dar la biserica n-am fost, ma gandesc sa-mi fac ceva de mancare pentru pachetul de luni la serviciu.

Cum stateam eu asa trantita-n canapea, se pare ca m-as fi odihnit putin … mi-a venit un pitic la cap si m-a atatat cu o pofta nebuna de placinte la tigaie. Sunt convinsa ca ati mancat macar o data in viata si tare-s bune, fie ca le facea mama, bunica sau chiar si o matusa 😉 Amintindu-mi de vremerurile cu duminici in familie, caci stiti si voi si treceti prin asta, timpul parca a intrat in sac si din pacate nu ne mai ajunge sa ne bucuram in totalitate unii de altii, m-am apucat de placintarit.

Aluatul potrivit il avem deci sa ne facem pofta zic 😋

Ingrediente pentru ALUAT si mod de preparare gasiti AICI

Asadar, am rezolvat si cu timpul de odihna, cam o ora, caci celalta jumatate de ora cat masina de paine framanta aluatul, am cautat prin frigider sa vad cu ce umplu placintele.

Ingrediente pentru umplutura:

Nu am cantitati exacte, doar sunt genul de preparate taranesti, la care nu stai sa cantaresti! Am pus ce am avut prin frigider, iar inspiratia vine cand nu te astepti, caci poti gasi multe variante sa umpli placintele.

  • pastrama de porc
  • pastrama de curcan
  • o ceapa uscata
  • un ardei capia rosu
  • 1-2 linguri ulei de masline
  • cascaval light ras sau facut in casa, reteta AICI
  • condimente la alegere (eu am pus oregano, busuioc si patrunjel uscat pentru ca nu aveam verde)
  • piper
  • chili (daca-ti place mai iute)
  • 2-3 linguri bulion sau suc de rosii nu foarte subtire (fara zahar adaugat evident)
  • sare – nu am mai pus – pastrama este sarata

Mod de preparare:

Tocam cubulete pastrama, ceapa si ardeiul.

Intr-o tigaie antiaderenta (eu folosesc un wok) pentru ca nu vrem sa prajim carnea, punem uleiul si cele tocate.

Acoperim cu capac si gatim la foc domol pana ardeiul si ceapa se inmoaie. Daca nu-si lasa suc pastrama punem si 2 linguri de apa. Puteti foarte usor sa faceti un sos ragu din carne tocata de voi in casa sau de ce nu din gratarul de la cina ce a ramas cu o seara inainte.

Adaugam bulionul (sau sucul de rosii), condimentam si mai gatim putin fara capac pentru ca sosul sa scada. Important este ca umplutura sa nu iasa foarte zemoasa. Puteti sari fara nicio problema peste faza cu sucul de rosii.

Punem cascavalul ras si amestecam, ajuta la legarea compozitiei.

Masina de paine a terminat de framantat si dospit aluatul, am terminat si eu de pregatit umplutura.

Daca nu ai dispozitie poti foarte bine sa umpli placintele cu cascaval ras sau cu branza. Si daca mai pui si putin marar in branza, yum ce nebunie 😋

Evident ca poti face scovergi simple fara sa le umpli si sigur vor fi mai mult decat delicioase, gustoase si sanatoase.

Nu am facut din tot aluatul caci am vrut sa fac de proba, sa vad daca se coc bine si daca-s gustoase. Am facut si saratele gen frigarui, m-am jucat cu aluatul pana l-am terminat.

Il rasturnam din cuva masinii de paine pe blatul de lucru uns cu ulei de masline sau pudrat cu faina integrala, faina fara carbohidrati, ce doriti voi. Asa arata aluatul meu deci este destul de mult, va aratam in articolul cu reteta ca atinge cca. 1300 gr.

Eu lucrez foarte usor cu acest aluat, fiind foarte elastic, pentru ca are in compozitie cascaval. Lucrez usor pe blatul de lucru fie uns fie pudrat.

Rupem din aluat cat prindem in palma o bila de cca. 300 grame.

O intindem cu sucitorul, pudram cate putin, rasucim si pe o parte si pe cealalta foaia cum vedeti in imagini, la fel cum faceti cu un aluat din faina alba din grau.

Pana ajungem sa intindem o foaie subtire.

Punem din umplutura in mijlocul foii, daca dorim mai adaugam si cascaval ras.

Aducem aluatul din loc in loc, din margini spre interior pana acoperim umplutura, formand niste pliuri.

Presam putin in centru caci se lipeste foarte repede.

Incingem o tigaie antiaderenta de tip teflon (cea de clatite) fara sa fie nevoie a fi unsa cu ulei caci aluatul nostru are deja cascaval in el.

Cu mainile sau cu o paleta luam usor placinta si o punem in tigaia incinsa mai intai cu fata in jos.

O coacem pe o parte pana se rumeneste si o intoarcem apoi pe cealalta parte.

Cam asta am facut eu duminica aceasta, placinte la tigaie super gustoase.

Arsss ca frige! 😉

Frige, frige, iar nostalgia m-a cuprins, nu neaparat de pofta palcintelor, dar mi-a amintit de faptul ca duminica, mai toti ai casei: copii, parinti, bunici, catei, pisici … asteptau curiosi sa adulmece mirosul ce venea din cuptor, sau pazeau clatita, care s-o ia primul cand o tranteai in farfurie si nu se mai umplea farfuria niciodata 😂 cautau cu ce sa umple gogosile din castronul plin si aromat, nu conta ca erau fierbinti, erau impreuna, erau toti acolo … 🤗

In dieta dukan aluatul poate fi consumat incepand cu etapa Croaziera.

In functie de umplutura pe care o alegeti, variante gasiti si pentru zilele de proteina pura (PP) si pentru zilele de proteina & legume (PL). Pentru cei interesati de principiile dietei dukan gasiti Sinteza dietei AICI, iar Lista cu alimente tolerate AICI.

Fie calde, fie reci sau reincalzite, preparatele din acest aluat sunt grozave, gustul puternic de cascaval da o aroma aparte, textura aluatului fiind la fel ca cea a aluatului cu faina alba din grau, crocanta la exterior, dar moale si coapta la interior 🤗

Impartasiti si celor dragi reteta, caci poate sunt printre prietenii vostri persoane interesate de aceasta dieta sau din varii motive au nevoie de idei sanatoase.

Vino in grupul de suport pentru dieta dukan << Dukan Life Style >> si vei vedea harnicia si priceperea noastra 🤗Acolo oamenii se sustin, invata unii de la altii si impartasesc acest stil de viata, basca ca sunt inventivi si ne arata o multime de retete grozave si apetisante.

Pana data viitoare, ramaneti sanatosi si impreuna!

 

print

0 Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *