ALTE INGREDIENTEINGREDIENTE UTILIZATE

TARATELE de PSYLLIUM

TARATELE de PSYLLIUM

Psyllium (Plantago psyllium) este o planta din familia patlaginei, cultivata in India, Spania, Franta. A fost mult timp folosita pentru a trata constipatia, dizenteria si diareea.

Aceasta planta este unul dintre cele mai bune laxative naturale, care nu provoaca iritatii ale mucoasei gastrice.

Taratele de psyllium – dintre cele mai absorbante fibre naturale, favorita produselor pentru slabire, dar si a celor de detoxifiere a colonului, contin fibre solubile si insolubile – cele solubile imbraca peretii intestinelor intr-un strat protector, iar cele insolubile le curata de toxine. Atunci cand le folosim in mancare, se comporta ca o gelatina – leaga ingredientele si te lasa sa modelezi oricum vrei.

Psyllium este una dintre recomandarile de top pentru persoanele care se hotarasc sa tina diete sarace in carbohidrati.

Este foarte deficil sa obtii suficiente fibre in alimentatie atunci cand tii o dieta saraca in cereale, seminte sau fructe intregi, de aceea psyllium este o modalitate usoara de a scapa de aceasta “problema”.

Deoarece este o planta expandabila, semintele de psyllium absorb de 10 ori greutatea lor in apa, mentinand senzatia de satietate pentru mult timp, regleaza tranzitul intestinal, ajutand astfel la pierderea in greutate.

Daca sunt luate inainte de masa, taratele se vor dilata si vei avea senzatia de satietate mai repede, prevenindu-se astfel supra-alimentarea.

Combinat cu apa, taratele de psyllium formeaza un gel (fara gluten) care ajuta intestinele mai eficace decat un laxativ.

Nici cand vine vorba de calorii nu este de neglijat, deoarece contine doar 32 de calorii la doua linguri, suficiente pentru a-ti potoli senzatia de foame, ba chiar pentru a te face sa te simti complet saturata.

Aceste tarate ajuta si la tratarea constipatiei, mentin colesterolul scazut si pot sa previna aparitia arsurilor gastrice, aparitia cancerului de colon.

Fluctuatiile de glicemie sunt periculoase nu doar pentru bolnavii de diabet, ci si pentru oamenii sanatosi. Fibrele solubile din taratele de psyllium ajuta la reducerea fluctuatiilor glucozei din sange, in special dupa mese.

Un alt beneficiu ar fi scaderea colesterolului si a tensiunii arteriale.

Persoanele care sufera de intoleranta la gluten pot apela cu incredere la psyllium. Taratele pot fi folosite la fursecuri, paine, clatite si chiar la smoothie-uri.

Sfatul specialistilor:

Introdu gradat psyllium in dieta ta, caci prea multe fibre duc la balonare, crampe stomacale si gaze.

Indiferent de forma de preparare psyllium, este recomandat sa bei apa dupa ce ai consumat. Psyllium poate interfera cu absorbtia medicamentelor, de aceea este recomandat sa treaca doua ore intre administrarea acestor tarate si medicamente.

Pe toata durata administrarii remediilor pe baza de psyllium este foarte important sa bei cel putin doi litri de apa, in fiecare zi, pentru prevenirea deshidratarii.

De altfel, taratele sunt contraindicate persoanelor care au probleme la esofag sau la inghitire.

Taratele de psyllium in dieta Dukan

TARATE de PSYLLIUM – permise o lingura pe zi (ajuta la prevenirea si tratarea constipatiei si la curatarea colonului).

1 lingura /zi = 1 tolerat – extra fata de 1 lingura /zi permisa inca din etapa ATAC

Sursa https://www.wikipedia.org/


Nota:

Site-ul nu vinde. Nu intentioneaza sa ofere sfaturi medicale. Toate informatiile de aici sunt menite sa te ajute sa slabesti cu dieta Dukan, sa te a jute sa gatesti dietetic, prin publicarea de retete ce au la baza alimentatia low carb / low fat/ sugar free/ gluten free, fara tenta comerciala.

Acest site ofera informatii despre dieta, retete dietetice, sanatate si nutritie si este conceput strict in scopuri informationale. Nu inlocuieste consultul unui nutritionist, medic, psiholog si / sau alti specialisti in sanatate si nutritie.

print

0 Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *