DESERTURIDukan ATACDukan CROAZIERA

CLATITE (Fara faina alba/Sugar free/ Low carb/ Low fat)

CLATITE (Fara faina alba/Sugar free/ Low carb/ Low fat)

Stiu, avem retete de clatite, pentru toate gusturile, insa de mult vreau sa fac o reteta care sa poata fi mancata in toate etapele dietei. Eu zic ca am reusit ca aspect si gust sa ma apropii de adevar 😋

Majoritatea retetelor de clatite dietetice contin ingredientul minune cu care niciodata nu ai cum sa dai gres – amidonul alimentar din porumb. Sa nu uitam ca totusi, amidonul este un carbohidrat, iar amidonul in dieta dukan intra la categoria alimentelor tolerate cu masura.

Cu amidon din porumb „floare la ureche”, clatilele dar si blaturile de prajituri ies minunate, frumos crescute si pufoase. Tot asa se intampla si cand adaugi gluten din grau, mai ales ca acesta confera elasticitate aluaturilor din cereale integrale, cereale ce contin foarte putin gluten sau deloc.

Reteta de baza a clatitelor dukan incepand cu etapa Croaziera:

  • 3 oua
  • 300 ml. lapte lichid semi-degresat
  • 2 linguri amidon de porumb alimentar (40 grame)
  • indulcitor dupa gust (optional)
  • un praf de sare
  • ulei de masline pentru uns tigaia

Sunt grozav de gustoase, le-am facut de multe ori nici nu le mai stiu numarul 🙂

Dar ce te faci daca nu vrei sa mananci amidon si gluten din varii motive si vrei sa scazi valoarea carbohidratilor din preparat?! La pancakes e alta treaba, caci se fac foarte usor dat fiind faptul ca nu ai nevoie de cine stie ce elasticitate ca sa modelezi, sa coci si sa intorci in tigaie un pancake de o marime mica cca. 12 cm diametru 😜 Mai ales ca, nu m-am invrednicit sa-mi cumpar o tigaie de clatite mai mica si a mea are 24 cm. Nu-i usor sa coci o clatita in 24 cm diametru 😢 Dar am reusit, basca ca mi-au iesit 12 buc. 👌

Pentru prima incercare eu zic ca am reusit si va astept si pe voi sa incercati si sa-mi dati de veste daca v-au placut.

Pot fi consumate inca din Atac – prima etapa a dietei dukan, daca alegeti ca topping ingrediente adecvate. In Croaziera este si mai minunat caci puteti adauga fructe si ciocolata neagra. Fericire maxima, sarbatoare in toata regula !🥳 Nu puteam sa separ aceste doua tolerate fara sa le visez noaptea 😂

Ingrediente:

Daca preferati sa preparati aluatul dulce, adaugati un indulcitor natural dupa gust, insa eu asa obisnuiesc sa le fac fara indulcitor tinand cont ca umplutura, fie dulceata, gem, budinca, fructe proaspete, ciocolata sau un amestec de branza sunt dulci.

Intr un bol de mixer (castron adanc) amestecam ingredientele uscate.

Cele 5 oua peste care punem un praf de sare le batem cu furculita sau cu telul. Adaugam aromele, indulcitor (optional) si turnam 350 grame apa minerala amestecand continuu.

Da, ati auzit bine grame! Pentru ca de multe ori paharele gradate in mililitri dau erori de masuratoare. Deci m-am hotarat ca ar fi mai bine sa cantaresc apa si asa stiu exact cat am folosit, iar pe viitor cand vreau sa mai fac clatite nu voi da gres.

Peste acest lichid format din oua, arome si apa, adaugam treptat lingura cu lingura din amestecul de ingrediente uscate si amestecam cu telul pana il incorporam.

Obtinem o compozitie vartoasa asemanatoare cu cea de chec. Am ales sa procedez asa, pentru a nu face cocoloase.

Lasam compozitia la hidratat cca. 10 minute.

Continuam apoi sa subtiem compozitia cu restul de 700 grame de apa minerala amestecand bine cu telul.

Problema clatitelor de fiecare data cand compozitia da gres, este la copt. Nu am avut emotii caci mi-am dat imediat seama ca voi reusi ✌️

Incingem o tigaie teflonata, dam o pensula cu ulei din nuca de cocos ori ulei de masline sau pulverizam un puf din spray si turnam un polonic mare din acesta compozitie. Distribuim compozitia pe toata suprafata tigaii.
Intoarcem clatita si pe partea cealalta, daca suntem expert/a o rasucim „artistic” azvarlind-o in sus 😲😜 daca nu … nu-i bai caci avem cu siguranta o spatula prin ustensilele de bucatarie.  Merg intoarse chiar cu mana, caci se desprinde foarte usor pe margini. Nu m-am riscat s-o azvarl, recunosc ca la 24 cm. diametrul tigaii … mi-a fost teama 🙏 Am intors clatita cu o spatula si mi-a fost foarte usor.

In timp ce coceam am observat, ca timpul de coacere este putin mai mare decat la clatitele clasice din faina alba de grau, iar tigaia nu trebuie incinsa decat prima data. Cand continui coacerea, tigaia isi pastreaza temperatura si daca o incingi prea tare, clatita face bule de aer, multe „gropite”. Deci, ca sfat: nu incingeti de fiecare data tigaia cand coaceti urmatoarea clatita. Focul trebuie sa fie moderat nici moale dar nici prea iute.

Spre final pentru ca aluatul se tot hidrateaza (absoarbe din lichid) in cazul in care vi se pare ca se ingroasa putin, mai adaugati putina apa minerala.

Hai ca o sa reusiti, caci sunteti gospodine descurcarete si inventive! Ganditi-va ca mine, cand umpli clatita asta fara ingrediente tolerate cu fructe si ciocolata neagra … Yum Yum 😋  merita sa te straduiesti putin 🥰

In timp ce coci, tine clatitele sub capac sa nu se intareasca pana le umpli ! Au rezultat 12 clatite cu diametrul de 24 cm. Maricele … nu-i asa ?

Cand ai terminat, umplele dupa pofta inimii cu ce-ti trece prin cap, acum ai voie 😜 Gasesti AICI o sumedenie de dulceturi fara zahar adaugat.

Le poti pastra la frigider dupa ce s-au racit, rasucite si infoliate in hartie de copt, peste care mai pui staniol alimentar sau o punga de plastic alimentar. Astfel clatitele stau moi si elastice fara sa se usuce, asta daca nu le-ai mancat pe toate 🤣 Vezi AICI cum am facut eu ca sa te inspiri.

In prima faza am savurat una umpluta cu ciocolata neagra topita si coacaze rosii 😋

Apoi daca-ti mai ramane si de plating, imaginatia nu-ti joaca feste caci sunt delicioase umplute cu dulceata. Dupa preferinta le poti pudra cu un indulcitor natural pudra (il poti face in rasnita de cafea). Prima data cand le-am preparat aveam in casa indulcitor natural de la Sweeteria – dulcisor.

Dar desigur nu m-am oprit si le-am repetat. De data asta, am rasnit si am pudrat cu indulcitor natural pulbere green sugar, pe care il gasiti si in varianta green sugar pudra.

Orice varianta de umplutura sau pudrare ai alege, sunt grozav de gustoase, iar teama kilogramelor in plus dispare daca respecti cantitatea consumata admisa zilnic.

In dieta dukan cele 12 clatite pot fi consumate de o singura persoana in 3 zile in etapa Croaziera (4 buc./zi). Contin portia de tarate de ovaz pentru aceste 3 zile (30 grame/zi – 2 linguri) si se pot umple cu 2 alimente tolerate.

In dieta dukan cele 12 clatite pot fi consumate de o singura persoana in 4 zile in etapa Atac (3 buc./zi). Contin portia de tarate de ovaz pentru aceste 4 zile (22,5 grame/zi – 1 lingura si jumatate) si se pot umple cu branza cremoasa degresata si indulcita de tip quark in care puteti adauga fructe goji hidratate in prealabil, sau budinca de vanilie cu faina de konjac, dulceata de trandafiri, din flori de salcam, din flori de soc, dulceturi preparate cu indulcitor si cred ca mai sunt optiuni, dar nu mi vin acum in minte 🤗

Feedback-ul este partea cea mai placuta in relatia cu oamenii. Va multumesc de fiecare data cand imi scrieti sau incercati retetele, dar cel mai mult ma bucur ca-mi trimiteti foto cu preparatele incercate si ca sunteti placut surprinsi de ce putem realiza 😘

Impartasiti si celor dragi reteta, caci poate sunt printre prietenii vostri persoane interesate de aceasta dieta sau din varii motive au nevoie de idei sanatoase.

Pofta buna s-aveti !

P.S. Prevad ca, in curand voi deschide in josul paginii lista cu „Retete incercate si apreciate de cititori” 😍


Nota:

Click pe fiecare ingredient pe care doriti sa-l cumparati si veti fi redirectionati catre comerciant.

Folositi codul lifestyle5 pentru a beneficia de un DISCOUNT de 5% din valoarea comenzii plasate pe No Sugar Shop !


Copyright©dukanlifestyle_2016_Materialele(text/imagini)sunt proprietatea autorului acestui site si sunt protejate de drepturile de autor conform legislatiei in vigoare (Leg. Nr. 8/1996).

Utilizarea lor integrala sau partiala, este interzisa fara acordul scris al autorului.

Utilizarea retetelor in scop comercial, este interzisa fara acordul scris al autorului.

Cu multumiri!

 

 

 

print

0 Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *