DESERTURIDukan CONSOLIDAREDukan CROAZIERARETETE FARA TARATE DE OVAZ

TARTA cu BLAT pufos si FRUCTE (Fara faina alba/ Sugar free/ Low carb/ Low fat/ Gluten free)

TARTA cu BLAT pufos si FRUCTE (Fara faina alba/ Sugar free/ Low carb/ Low fat/ Gluten free)

Cu siguranta stiti despre faina de migdale. Este facuta din migdale macinate si este inlocuitorul cel mai des utilizat pentru faina alba in multe diete, datorita procentului scazut de carbohidrati.
Faina de migdale, ca si cea de cocos, are doar 5-10% carbohidrati si nu contine gluten. Este un inlocuitor perfect pentru a obtine blaturi de prajituri delicioase
.
Migdalele sunt bogate in grasimi sanatoase, antioxidanti, vitamine si minerale precum sodiu, potasiu si magneziu.
Potasiul ajuta la buna functionare a sistemului nervos si mentine valorile normale ale tensiunii arteriale. Magneziul contribuie la reducerea oboselii si previne epuizarea, iar fosforul ajuta la buna functionare a membranelor celulare si mentine oasele si dintii sanatosi.

Daca ai pofta de experimentat, incearca aceasta prajitura deliciosa si foarte pufoasa! Nu-ti da o stare de prea plin, nu te baloneaza, nu contine zahar rafinat, deci tine glicemia in cote normale.

In campania lunii octombrie 🍂𝗣𝗼𝘃𝗲ș𝘁𝗶 𝘀𝗮𝘃𝘂𝗿𝗼𝗮𝘀𝗲 𝗱𝗲 𝘁𝗼𝗮𝗺𝗻ă #𝗳𝗮𝗿𝗮𝘇𝗮𝗵𝗮𝗿🍂 organizata de No Sugar Shop, aceasta este prima reteta cu care voi participa si vor urma si alte retete, in care combinarea ingredientelor dau gust, textura si aspect.😋

Prin orice reactie la postare, pe pagina de Facebook – click aici 👉Dukan Life Style si pe Instagram – click👉 AICI,  ma puteti sustine in acest concurs. 🤗💋

Ingrediente:

Mod de preparare:

Prajitura o puteti coace in ce forma doriti, eu am folosit o forma rotunda din yena cu diametrul de 22 cm.

Cantarim ingredientele uscate si le amestecam: faina de migdale, faina de cocos, Mixul pentru gofre fara carbohidrati, praful de copt si bicarbonatul de sodiu.

Separam albusurile de galbenusuri. Alegem 2 boluri, unul mic si unul mai mare. In bolul mic punem galbenusurile, uleiul si esenta de vanile si le amestecam cu o lingura pentru a le omogeniza.

Mixam albusurile spuma cu un praf de sare. Petru o consitenta ferma, cand albumina este deja sparta, utilizati cateva picaturi zeama de lamaie.

Cand spuma devine ferma adaugam treptat indulcitorul in 3 transe si mixam pentru a-l incorpora, pana ce obtinem o bezea lucioasa.

Adaugam galbenusurile frecate cu ulei si vanilie si mai mixam la viteza mica foarte putin, nu insistam cu mixerul pentru a nu se lasa bezeaua. Daca nu aveti experienta si va este teama ca bezeaua se poate lasa, incorporati crema de galbenusuri cu o spatula sau un tel.

Cernem amestecul de ingrediente uscate si il incorporam tot cu spatula, cu miscari lente si cu grija, ca sa nu pierdem aerul din bezea.

Adaugam fructele pudrate si amestecam usor cu spatula. Oprim cateva fructe si pentru a orna suprafata.

Eu am folosit coacaze rosii congelate. Nu le-am dezghetat. Evident, puteti alege ce fructe va plac si aveti la indemana. Singura conditie este sa le pudram cu o lingurita faina de cocos sau mix de gofre (la alegere). Daca ati ales fructe mari, taiati-le cubulete mici.

Vasul de yena sau ceramica in fuctie de ce alegem pentru a coace prajitura il ungem cu ulei de cocos. Pe mine ma ajuta foarte mult sprayul, intrucat imi da posibilitatea sa pulverizez foarte putin.

Il tapetam apoi cu faina de cocos sau mix de grofe fara carbohidrati. Daca alegeti o tava, musai sa folosti hartie de copt.

Turnam compozitia in vas.

Nivelam suprafata, iar pentru decor adaugam  fructele oprite si fulgi de migdale (optional).

Coacem in cuptorul preincalzit la 180 grade 20 minute, timp in care nu deschidem cuptorul, apoi scadem temperatura la 170 si mai coacem cca. 35-40 minute, in functie de cuptorul fiecaruia sau testul cu scobitoarea.

Nu trebuie sa va mire timpul de coacere. Cand folosim faina de migdale sau faina de cocos, intotdeauna retineti ca, acestea se coc mai greu, iar temperatura cuptorului trebuie redusa pentru a nu arde prajitura.

Lasam prajitura sa se racoreasca in vas cca. 10-15 minute, apoi o transferam pe un gratar sa se raceasca complet. Mie personal, dulciurile in a caror compozitie am fainurile de migdale si cocos imi plac reci. 🥰

Nu inlocuiti cantitatile de faina de migdale si de cocos daca doriti acelasi rezultat. De multe ori sunt intrebata daca se poate inlocui un ingredient intr-o anume reteta. Aici va spun de la inceput ca nu se poate, fainurile au rostul lor raportat la mai multi factori. Daca va ganditi ca aveti mai multa faina de migdale si nu aveti faina de cocos spre exemplu … trebuie sa stiti ca faina de cocos absoarbe foarte mult lichid si atunci clar veti compromite reteta.

Dupa ce s-a racit, pudram prajitura cu indulcitor.

Este delicioasa, fara gluten, iar continutul de carbohidrati foarte scazut. Sunt convinsa ca o veti incerca! 😋

Blat pufos si arome imbietoare, preparata cu foarte mare usurinta, fructe cu indice glicemic scazut, basaca si fara gluten, pai ce sa-ti mai doresti?!

Desi ai crede ca faina de migdale nu este sanatoasa cand esti la dieta, trebuie sa stii ca grasimile continute de acestea nu sunt daunatoare, ba din contra. Acestea sunt bogate in acizi grasi Omega 3 si 6. Consumata cu masura aduce doar beneficii.

Faina de cocos, obtinuta din pulpa nucilor de cocos, deshidratatata si degresata, este o alternativa bogata in fibre, saraca in carbohidrati, fara gluten, pentru a putea inlocui fainurile clasice din grau. Asadar, daca vrei sa prepari deserturi mai sanatoase, faina de cocos trebuie sa se regaseasca pe lista de ingrediente.

Mai mult decat atat, datorita continutului ridicat de fibre al fainei de cocos, aceasta nu iti ridica brusc nivelul de zahar din sange, ba chiar scade indicele glicemic.

Consumul de faina de cocos are efecte benefice asupra sanatatii tale, imbunatatind digestia, accelerand metabolismul si echilibrand nivelul de zahar din sange.

Un sfert de cana de faina de cocos contine 120 de calorii, 4 grame de grasimi, 4 grame de proteine, 16 grame de carbohidrati si 10 grame de fibre.

Da gust incredibil preparatelor si ofera textura. Dupa ce ati desfacut punga de faina de cocos si migdale inchideti ermetic, eventual puneti in pungi ziplock si pastrati la frigider.

Inspiratia la mine, nu e o problema, am idei cu duiumul, mai problematic este cu timpul din pacate. 🤗 Insa ma consolez cu ideea ca nu sunt singura care se confrunta cu asta. 😁 Cu siguranta voi mai incerca aceste fainuri sanatoase si voi impartasi cu voi rezultatul.

In dieta dukan, prajitura se poate consuma incepand cu etapa croaziera.

Prajitura contine doua ingrediente tolerate: faina de cocos (20grame/zi) si fructe (100 grame/zi), daca in blat nu folositi lingura de ulei de cocos ci inlocuiti cu o lingura ulei de masline extra-virgin.

Impartasiti si celor dragi reteta, caci poate sunt printre prietenii vostri persoane interesate de aceasta dieta sau din varii motive au nevoie de idei 🤗

Daca aveti boala celiaca sau aveti intoleranta la gluten, faina de nuca de cocos si faina de migdale ar putea deveni cele mai noi si cele mai bune prietene in bucatarie.

Pofta buna s-aveti !


Nota:

Click pe fiecare ingredient pe care doriti sa-l cumparati si veti fi redirectionati catre comerciant.

Folositi codul lifestyle5 pentru a beneficia de un DISCOUNT de 5% din valoarea comenzii plasate pe No Sugar Shop !


Copyright©dukanlifestyle_2016_Materialele(text/imagini)sunt proprietatea autorului acestui site si sunt protejate de drepturile de autor conform legislatiei in vigoare (Leg. Nr. 8/1996).

Utilizarea lor integrala sau partiala, este interzisa fara acordul scris al autorului.

Utilizarea retetelor in scop comercial, este interzisa fara acordul scris al autorului.

Cu multumiri!


Reteta incercata si apreciata de cititori ❤⤵⤵

 

print

2 Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *