Alimente Tolerate in Dieta Dukan

Incepand cu faza de Croaziera sunt premise doar doua alimente tolerate pe zi.

In faza de Consolidare sunt premise 3 alimente tolerate pe zi.

NU se consuma alimente tolerate in ATAC si “JOIA SFANTA”.

Se pot consuma doua alimente tolerate de acelasi fel sau diferite

Ex. :

  • 2 linguri amidon de porumb sau
  • 1 lingura amidon de porumb + 1 lingura cacao degresata 12% grasime

ALIMENTELE urmatoare, in cantitatile date sunt considerate ca tolerate :

  • Tarate de ovaz – extra – 1 LG /zi – in plus fata de portia zilnica care este obligatorie inca din etapa ATAC
  • Tarate de grau – extra – 1 LG /zi – in plus fata de 1 LG /zi permisa inca din etapa ATAC
  • Tarate de psyllium – extra – 1 LG /zi – in plus fata de 1 LG /zi permisa inca din etapa ATAC
  • Cacao degresata cu maxim 12% grasime – 1 LG/zi, daca ai cacao ≤ 1% grasime este permisa nelimitat
  • Lapte praf degresat –  3 LG/zi, daca ai lapte praf ≤ 1% grasime este permis nelimitat
  • Amidon de porumb sau maizena – 1 LG/zi
  • Faina sau pudra arrowroot – 1 LG/zi
  • Faina de soia – 1 Lg/zi
  • Lapte de soia fara zahar – 1 pahar/zi (cca. 236ml)
  • Iaurt de soia fara zahar – cca. 340g/zi
  • “Carnea” din soia sau Bacaon din soia / carne texturata din soia prelucrata / deshidratata ( granule, snitele sau cuburi ) – permis pentru vegetarieni, pentru restul este aliment tolerat 4 LG/zi (cca. 24gr.)
  • Tempeh – este un preparat din soia originar din Indonezia si se obtine prin hidratarea boabelor de soia, semi-gatita si amestecata cu o mixtura de culturi bacteriene, dupa care este presata in forme de chec  si lasata apoi intr-un loc cald, timp de cateva ore, pentru a fermenta – permis doar pentru vegetarieni, apare si in alte listele ingredientelor tolerate fara a fi specificata cantitatea permisa sau tolerata ce poate fi consumata
  • Frisca batuta maxim 3% grasime – 1 LG/zi
  • Ketchup fara zahar sau pasta de tomate in suc propriu:
  1. CROAZIERA PP – 1 LG/zi permis
  2. CROAZIERA PL – nelimitat 

Permis si in Atac, dar utilizat in cantitati moderate(1 lgt./zi). Informatia data de Dr. Pierre Dukan in cartea sa “Je ne sais pas maigrir” – “Nu stiu sa slabesc” la pag. 80 (Rubrica ADAOSURI – FAZA ATAC – regimul proteinelor pure).

  • Iaurt cu fructe 0% grasime si fara zahar – cca. 226gr./zi sau 1 capsuna sau 4 afine in iaurtul simplu 0% (sau fructe mici de padure – zmeura/mure)  in iaurtul simplu 0% – pot fi introduse si in muffins (diverse prajituri dukan) respectand portia data ca fiind tolerata zilnic.
  • Lactate si branzeturi 2% – 7% grasime – 30gr./zi
  • Vin pt gatit alb sau rosu – 3LG/zi (nu puneti capacul cand gatiti cu vin pentru a se evapora alcoolul din vin)
  • Carnati sau crenvursti din pui sau curcan maxim 10% grasime – 100gr./zi
  • Ulei de cocos, susan, canola, seminte de struguri, vegetal – 1 LGT/zi (ulei de masline fiind permis 1 LGT/zi din Croaziera)
  • Lapte migdale sau cocos fara zahar – 100ml/zi
  • Rubarba:
  1. CROAZIERA PP – 100g/zi  
  2. CROAZIERA PL – nelimitat 
  • Seminte de susan, in si mac – 1 LG/zi (semintele de chia pot fi consumate inca din etapa Atac datorita valorilor nutritionale se poate extra ca si tolerat 1 LG/zi)
  • Smantana cu maxim 3% grasime – 1LG/zi
  • Carnati miel/capra – 50g/zi
  • Gaspacho – 1 pahar/zi
  • Masline de orice fel – 4 buc./zi. Update 18.04.2017  FB – Dukan Diet – US Sursa AICI .
  • Ciocolata neagra minim 70% cacao sau mai mult — 85 % (poate fi cu indulcitor sau cu zahar) –  2 patrate/ zi – un patratel avand dimensiune de 4*3 cm. Update 03.04.2017  FB – Dukan Diet – US Sursa AICI .


Nota:

Site-ul nu vinde. Nu intentioneaza sa ofere sfaturi medicale. Toate informatiile de aici sunt menite sa te ajute sa slabesti cu dieta Dukan, sa te a jute sa gatesti dietetic, prin publicarea de retete ce au la baza alimentatia low carb / low fat/ sugar free/ gluten free, fara tenta comerciala.

Acest site ofera informatii despre dieta, retete dietetice, sanatate si nutritie si este conceput strict in scopuri informationale. Nu inlocuieste consultul unui nutritionist, medic, psiholog si / sau alti specialisti in sanatate si nutritie.