DIETA DUKAN in timpul ALAPTARII

Evident dupa sarcina majoritatea femeilor se gasesc in situatia in care exista un surplus ponderal mai mult sau mai putin semnificativ si isi doresc sa-l reduca pentru a reveni la greutatea dinainte de sarcina.

Motiv pentru care, urmatoarea intrebare se instaureaza rapid,

Pot urma DIETA DUKAN in timpul ALAPTARII ?

Dieta Dukan, mai ales in primele 2 etape Atac si Croaziera, sta foarte prost la capitolul vitamine si minerale, iar un aport generos de asa ceva este obligatoriu.

Unul dintre miracolele laptelui de mama este ca poate sa dea nutrientii necesari bebelusului si cand mama nu mananca perfect ce trebuie. Dar, daca mananci prea putine calorii sau o dieta care este bazata pe un grup de mancare fata de altul (gen proteine in dieta dukan) ?! Aceste lucruri pot afecta calitatea si cantitatea laptelui.

De la Dukan se pot imprumuta oarece obiceiuri sanatoase in alimentatie :

  • consum de lactate semi-degresate
  • consum de carnea slaba
  • lipsa consumului de zahar
  • cenzura la amilacee
  • hidratare adecvata

Recomandari

Nu sunt benefice nici pentru tine nici pentru cresterea copilului:

  • grasimile nesanatoase (ca cele din unt, untura, lactate si branzeturi nedegresate)
  • carbohidratii procesati
  • zaharurile

Ai grija sa fii cumpatata la capitolul zahar, carbohidrati procesati si grasimi, sa nu cedezi chiar oricarei pofte, astfel probabil nu vei acumula chiar dureros de multe kilograme in continuare cat timp alaptezi.

Consuma grasimi sanatoase ca cele monosaturate si polisaturate care provin din ulei de caola, ulei de masline, peste mai gras, avocado, nuci si seminte.

Consuma carbohidrati buni complecsi precum: legume, cereale integrale, paste integrale, paine integrala, orez brun.

Carbohidratii complecsi au un indice glicemic scazut. Fibrele pe care le conţin acestia au valoarea caloriilor scazute unele chiar zero calorii si captusesc intestinul subtire. In acest fel, absorbtia lor in sange se produce foarte lent.

O sursa de carbohidrati (buni complecsi) cu indice glicemic scazut, este TARATA de OVAZ care are intre 60 – 66 carbohidrati /100 grame in functie de producator.

Consuma fructe de sezon, astfel vei evita pesticidele si subtantele contaminate.

Limiteaza consumul de cofeina.

Este necesar minimul de miscare impus zilnic, o activitate fizica moderata.

Hidarteaza-te adecvat!

Trebuie sa fii constienta si sa bei cel putin 2 litri de apa pe zi.

In cazul in care termini cu alaptarea si doresti sa incepi dieta Dukan conform sfaturilor si principiilor pe care le gasesti sintetizate aici, tine cont ca dieta in special in prima etapa (Atac) este una hiperproteica si solicita rinichii extrem de mult. Daca nu exista suficienta apa pentru eliminarea deseurilor rezultate din metabolismul proteinelor si din metabolismul grasimilor din procesul de slabire, risti la un blocaj renal, cu perspectiva concreta a unei dialize. Incearca sa constientizezi bautul apei si sa bei jumate de pahar la fiecare jumatate de ora sau un pahar de apa la o ora, nu te juca cu viata ta!

In cartea Doctorului Dukan pe scurt si esential scrie:

In cazul in care se alapteaza, indiferent de care este greutatea castigata in timpul sarcinii, pe aceasta perioada nu se poate vorbi despre urmarea unui regim strict dat fiind faptul ca pot fi consecinte negative asupra cresterii bebelusului.

Sunt recomandati aceeasi pasi ca ai unui regim al unei femei insarcinate, constand in etapa de Consolidare (etapa 3), cu urmatoarele precizari:

  • in loc de 1 fruct/zi, mananci 2 fructe/zi
  • lactatele (lapte, iaurt, branza) se pot consuma semi-degresate cu 20% grasime
  • nu se aplica “Joia sfanta” adica o zi pe saptamana in care sa consumi proteine pure ca in etapa Atac (etapa 1)

In absenta alaptarii, scaderea in greutate poate incepe odata cu intoarcerea acasa.

Daca surplusul ponderal este normal, lasand un rest de greutate cuprins intre 5 – 7 kg dupa nastere, pentru revenirea la greutatea normala este recomandat sa urmezi etapa Croaziera (etapa 2), cu alternanta de 1/1, adica o zi de proteine pure, urmata de o zi de proteine+legume.Urmezi acest regim de Croaziera fara intrerupere pana la obtinerea greutatii stabilite, fara a uita sa treci la etapa Consolidare (etapa 3), cu 10 zile/kilogram pierdut, apoi prin etapa Stabilizare (etapa 4) in care sa nu uiti de “Joia sfanta” adica o zi pe saptamana in care sa consumi proteine pure ca in etapa Atac (etapa 1) si 3 linguri tarate de ovaz/zi.

Daca surplusul ponderal este mare, lasand un rest de greutate cuprins intre 10 – 20 kg dupa nastere, pentru revenirea la greutatea normala este recomandat sa urmezi intreg planul, cu un start rapid oferit de etapa Atac (etapa 1), apoi  treci la etapa Croaziera (etapa 2), cu alternanta de 5/5, adica cinci zile de proteine pure, urmate de cinci zile de proteine+legume.Urmezi acest regim de Croaziera fara intrerupere pana la obtinerea greutatii stabilite, fara a uita sa treci la etapa Consolidare (etapa 3), cu 10 zile/kilogram pierdut, apoi prin etapa Stabilizare (etapa 4) in care sa nu uiti de “Joia sfanta” adica o zi pe saptamana in care sa consumi proteine pure ca in etapa Atac (etapa 1) si 3 linguri tarate de ovaz/zi.

Sper ca ti-am fost de ajutor sintetizand aceste informatii 🙂

In timpul sarcinii si alaptarii mananca echilibrat!

Sursa:  Cartea “Nu stiu sa Slabesc” Dr.Dukan; “The Dukan Diet” Dr. Dukan

Sursa foto: http://freeimagebay.com/ https://www.pexels.com/