CANTAR versus CENTIMETRI

Numarul de kilograme la cantar nu arata doar grasimea, ci intreaga compozitia corporala (tesut adipos, muscular, osos s.a.m.d.).

Adica daca cantarul in unele zile “ne dezamageste” – pare blocat, nu mai coboara, ba chiar ameninta cu oarecare crestere, nu trebuie sa ne ingrijoram caci nu suntem pe o panta gresita, doar ca se poate :
  sa fi mancat ceva sarat sau sa bem multa apa si sa avem chiar si 2 kilograme in plus.
  sa fie vorba despre ciclul menstrual, cand exista o incarcare hormonala care predispune la retentia de lichide
 sa fi uitat ca produsele lactate fie si degrestate sau semi-degresate (lapte, branza, iaurt, kefir, sana etc.) contin lactoza = zaharurile naturale din lapte, ce nu sunt chiar atat de neglijat
 sa fi consumat o perioada de timp ingrediente tolerate, care datorita carbohidratilor sunt astfel incadrate in dieta, avand zilnic anumite cantitati limitate
 sa ne fi cantarit in sau dupa zilele de Croaziera PL, cand datorita legumelor adaugate proteinelor, apa, drenata artificial revine in organism si astfel se explica aceasta “dezamagire a cantarului”, uneori ducand chiar la platou (stagnare subita si de neinteles) – pierderea reala in greutate, cea legata de rezervele de grasime se mentine, insa este redusa si camuflata de revenirea apei in tesuturi – dupa reluarea regimului proteinelor pure, drenarea apei se va produce din nou, aratandu-ne greutatea reala pierduta cu adevarat
 sa fi uitat de miscarea zilnica cca. 20-30 min. mers pe jos

Asa cum putem foarte bine, mancand la fel, sa ne trezim cu 1 kilogram in minus.

Organismul nu funcţioneaza de pe o zi pe alta la fel !
Cel mai simplu lucru este sa vedem daca hainele incep sa neramana mici sau sa ne stranga, cureaua din jurul taliei incepe sa aiba nevoie sa fie largita in timp.
Curba ponderala coboara in faza de Croaziera, deoarece organismul intra intr-o faza de aparare.

Nu va dezamagiti, continuati !

Iar daca facem sport regulat, cand o persoana sedentara incepe sa faca sport, muschii, care trebuie sa aiba rezerve de combustibil, de glicogen – substanta pe care muschii o consuma in timpul efortului, acestia incep sa dezvolte aceste depozite de glicogen si in prima faza este clar o incarcare. Glicogenul este o molecula care tine apa si la fiecare molecula de glicogen se leaga 4 de apa, deci este o incarcare cu apa a organismului.

Retete “minune” nu exista trebuie doar sa ne informam ce se intampla cu organismul nostru, sa depistam, sa intelegem si sa avem rabdare. Sa nu dam nastere problemelor medicale, sa ne hidratam, sa luam si vitamine daca ne stim cu carente, “nu dupa ureche” !


Nota:

Site-ul nu vinde. Nu intentioneaza sa ofere sfaturi medicale. Toate informatiile de aici sunt menite sa te ajute sa slabesti cu dieta Dukan, sa te a jute sa gatesti dietetic, prin publicarea de retete ce au la baza alimentatia low carb / low fat/ sugar free/ gluten free, fara tenta comerciala.

Acest site ofera informatii despre dieta, retete dietetice, sanatate si nutritie si este conceput strict in scopuri informationale. Nu inlocuieste consultul unui nutritionist, medic, psiholog si / sau alti specialisti in sanatate si nutritie.