Dukan CONSOLIDAREDukan CROAZIERAFELURI PRINCIPALEGUSTARIRETETE FARA TARATE DE OVAZ

CRISPY STRIPS (Fara faina alba/ Sugar free/ Low carb/ Low fat/ Gluten free)

CRISPY STRIPS (Fara faina alba/ Sugar free/ Low carb/ Low fat/ Gluten free)

“- Cu sufletul la gura v-am asteptat, sa ne intrebati spre exemplu: Ce avem noi aici?

– Exact, exact! Ce avem noi aici? Ce avem noi aici?” 😂😀😅

O daaaaa, doar privind la imagini sa spuneti voi daca celebrele replici din film, nu se potrivesc de minune?!

Cu un search pe google, gasim multe retete pentru prepararea acestor fasii de pui in crusta crocanta ca la KFC. Eu mi-am dorit evident sa elimin prajitul in baie de ulei si in plus, sa nu folosesc faina alba din grau (regula de baza mai la toate retetele clasice de snitele), astfel rezultand un preparat bun si pentru intoleranta la gluten.

Asadar, iata si varianta mea:

Ingrediente:

  • 700 grame inner file  (muschiulet de pui – spcecialitate frageda si suculenta, rezultata prin detasarea fileului minor al pieptului de pui, cu mai putin de 2% grasime, utilizat foarte des in diete)
  • 200 grame fulgi de porumb fara zahar

Pentru marinada:

Mod de preparare:

Carnea de pui ne hraneste, nu are grasime incorporata in fibre si de aceea e pretabila consumului frecvent. Am ales inner file, dar se pot face si cu piept de pui dezosat si portionat. Avantajul la inner file este chiar faptul ca acesta se gaseste in casolete gata portionat. Nu este necesar sa te mai stradui sa tai pieptul de pui in fasii cat de cat egale ca lungime si mai ales ca grosime. Grosimea carnii fiind un lucru ce nu trebuie neglijat atunci cand preparam la cuptor, pentru ca in cuptor va fi expusa la caldura mai mult timp decat in tigaie. Deci daca folositi piept de pui, nu portionati subtire, cam de grosimea muschiuletului de pui. Daca bucata de carne este subtire automat inseamna ca va pierde din umiditate repede si se va usca.

Punem fulgii de porumb intr-o punga alimentara si ii strivim cu sucitorul. Nu trebuie sa obtinem o granulatie de tipul pesmetului sau fainii, doar ii maruntim.

Pregatim o marinada, amestecand intr-un castron toate ingredientele date, mai putin pesmetul fara carbohidrati (sau amidon de porumb alimentar / faina integrala – daca nu tineti la lipsa glutenului in preparat).

NU sariti peste acest pas (marinarea) deoarece puiul nu va avea aceeasi savoare si fragezime!

Amestecam si omogenizam foarte bine cu un tel, iar la final incorporam pesmetul fara carbohidrati (sau amidon de porumb alimentar / faina integrala – daca nu tineti la lipsa glutenului in preparat). Acest pas este important pentru ca astfel la final, marinada nu o sa alunce de pe fasiile de pui.

Lasam sa actioneze putin pesmetul fara carbohidrati, acesta se va ingrosa, dupa care adaugam carnea si o scufundam bine in marinada pentru a o acoperi.

Acoperim bolul cu folie de plastic alimentar si dam la frigider pentru cel putin 2 ore, timp ce se poate prelungi pana la 72 ore daca carnea este proaspata. Cu cat sta mai mult la frigider, cu atat carnea capata savoare si se fragezeste mai bine.

Cand gatim carne, este foarte indicat sa o marinam, avantajul fiind timpul mai scurt de gatire si un plus de fragezime, gust, culoare si aroma. Carnea devine mai suculenta avand si o textura deosebita.

Gatind clasic, suntem tentati sa dam gust prin adaos de sosuri preparate cu unt, smantana, oua si evident mancarea iese mai grea si contine multe grasimi si calorii. Prin marinare, eliminam aceste tentatii si vom fi surprinsi de beneficiile ei.

Acidul si fermentii (in cazul nostru de fata – sucul de lamaie si iaurtul) si condimentele din marinada pastreaza carnea proaspata si o fragezesc rupand fibrele. Daca nu reusim sa gatim in 2-3 ore carnea nu trebuie sa ne temem caci lasata la frigider chiar si peste noapte, este mult mai gustoasa si frageda.

Dupa un timp petrecut la marinat, carnea poate fi preparata, nu inainte de a scoate bolul din frigider si a-l lasa la temperatura camerei cam o ora.

Carnurile reci scoase direct din frigider, nu se coc sau prajesc imediat, pana nu le temperam, intrucat se contracta brusc si devin tari.

Tavalim fiecare bucata de carne prin fulgii de porumb gata maruntiti.

Vom fi placut surprinsi, asa cum va spuneam, ca nu aluneca compozitia de pe carne. 🤗 Si astfel fulgii de porumb se vor lipi cu usurinta si din abundenta.

Rand pe rand azezam bucatile de carne pe o tava tapetata cu hartie de copt sau folie din silicon cum am facut eu.

Eu am gasit in casoleta de inner file (700 grame) 12 bucati, fix cat mi-au incaput in tava clasica a aragazului, 2 bucatele au fost asezate pe lat, dar nu mi-am dat seama in momentul fotografierii ca nu le-am surpins. 😀

Foarte important este sa pulverizam un puf de ulei peste fiecare bucata de carne inainte de a da tava la cuptor, pentru a nu se usca crusta foarte tare. Nu va fie teama caci vor iesi crocante fix ca la KFC. 😀 De regula la preparate sarate folosesc spray ulei de masline sau spray ulei de canola (rapita), iar la preparate dulci spray ulei de cocos. Mai nou am vazut la No Sugar Shop spray ulei cu chilli, minunat pentru aceasta reteta.

Coacem in cuptorul preincalzit la 180 – 200 grade C, pe treapta din mijloc cca. 25-30 min. pana ce crusta devine aurie. Nu coaceti mai mult, de teama ca puiul nu este gatit. Carnea de pui astfel marinata nu are nevoie de coacere indelungata, supunerea termica indelungata dezhidrateaza si usuca.

Ce sa va mai zic?

I was thinking, Kentucky Fried Chicken for lunch.😂 Mai are sens?! 😉😋

Ar avea rost? Imaginile sa graiasca! 😁😍

Ati vazut parinti care dau din colt in colt incercand sa rezolve problema cu copii supraponderali care nu se pot abtine de la fast-food?😥 Asta e rezultatul „retetelor secrete” din America!

Incercati aceasta reteta pentru toata familia de la mic la mare si gatiti sanatos!

In dieta dukan Crispy Strips preparat in acest mod, se poate manca incepand cu etapa croziera. Fulgii de porumb pot fi considerati un aliment tolerat (20 grame/zi). Daca mananci 2 bucati/zi de Crispy Strips, cu siguranta nu-ti va incetini dieta, importanta este cantitatea, dar si calitatea! Si credeti-ma ca te saturi cu 2 bucati langa care adaugi un sos adecvat sau o salata. 😋

In cazul in care nu folositi pesmetul fara carbohidrati pe care vi-l recomand cu mare incedere in aceasta reteta, puteti adauga amidon din porumb alimentar, insa trebuie sa stiti ca veti adauga retetei un al doilea tolerat (benefic fiind caci nu contine gluten, la fel ca pesmetul fara carbohidrati) . Tot ca tolerat in dieta dukan devine si faina integrala de grau in care sigur se regaseste glutenul si nu este benefic pentru cei au dobandit intoleranta la gluten.

Impartasiti si celor dragi reteta, caci poate sunt printre prietenii vostri persoane interesate de aceasta dieta sau din varii motive au nevoie de idei sanatoase. Basca si fara gluten. 😉

Pofta buna s-aveti si o viata sanatoasa!


Nota:

Click pe fiecare ingredient pe care doriti sa-l cumparati si veti fi redirectionati catre comerciant.

Folositi codul lifestyle5 pentru a beneficia de un DISCOUNT de 5% din valoarea comenzii plasate pe No Sugar Shop !


Copyright©dukanlifestyle_2016_Materialele(text/imagini) sunt proprietatea autorului acestui site si sunt protejate de drepturile de autor conform legislatiei in vigoare (Leg. Nr. 8/1996).

Utilizarea retetelor in scop comercial, este interzisa fara acordul scris al autorului.

Cu multumiri!


Reteta incercata si apreciata de cititori ❤⤵⤵⤵

print

0 Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *