Dukan CONSOLIDAREDukan CROAZIERAGUSTARIPAINE/PIZZA/PASTE

MERDENELE (Fara faina alba/ Low carb/ Low Fat)

MERDENELE (Fara faina alba/ Low carb/ Low Fat)

Imi place sa cocaresc dar sa si mananc preparate din coca 😛

Mult timp am cautat ceva care sa imite cat mai bine gustul merdenelelor clasice, ce multora dintre noi, sigur va amintiti, nu ne  lipseu dimineata in fuga pe vremea studentiei sau in drum spre serviciu.

Mmmm ce miros imbietor  ! Si acum la orice colt de strada, numeroase patiserii care mai de care ne ispitesc 😀

Am gasit pe un grup FB aceasta reteta postata de Cornelia, careia ii multumesc din suflet pe aceasta cale si nu am stat mult pe ganduri.

Ademenit de croissantul in punga cu mii de E-uri, de merdenele pline de grasimi trans sau de covrigariile care iti ies in cale la tot pasul, vei spune instinctiv “Mie chiar imi trebuie asta !”. Sunteti convinsi ca toata avalansa asta de ispite consumeriste creeaza o foame psihologica ? Atunci de ce sa nu-ti acorzi putin timp si sa-ti prepari o gustare sanatoasa care sa te ajute ca in drumul tau spre serviciu, scoala sau alta activitate matinala sa nu dai iama in toatea ceste ispite ?  Tineretea vine si pleaca, deci sa avem grija de sanatatea si silueta noastra 🙂

Azi va propun merdenele 😋

La reteta preluata nu am facut decat sa adaptez cantitatile pentru a face un blat cat sa ajunga pentru o tava clasica de aragaz.

Ingrediente blat:

Ingrediente umplutura:

  • 250 – 300 grame branza degresata grunjoasa (in functie de cat de umplute le doriti)
  • 1 ou
  • sare
  • 1 galbenus de ou si 1 lingurita de lapte semi-degresat pentru a unge merdenelele (optional)
  • seminte (in/ susan – optional)

Mod de preparare :

Pregatim aluatul amestecand ingredientele enumerate si potrivim de sare.

Tapetam o tava cu hartie de copt, este buna si tava clasica a aragazului dar si una dreptunghiulara, compozitia este suficienta.

Turnam compozitia in tava fara sa fie nevoie a lasa la hidratat taratele cum stiti de la alte retete, astfel fiind usor de intins pentru a acoperi intreaga suprafata a tavii (daca lasam la hidratat cateva minute avem surpriza sa nu mai putem turna compozitia in tava caci faina de konjac actioneaza foarte repede si ingroasa compozitia).

Vedeti pe pagina de FB  a blogului  🔛  AICI cum actioneaza faina de konjac in lichid.

Coacem pret de cca. 15 min. 180 grade cuptor cu gaz.

Intre timp ne ocupam putin din timp, chiar foarte putin pentru a avea la indemana umplutura si amestecam branza cu oul si potrivim de sare.

La indemana trebuie sa avem si galbenusul de ou amestecat cu lapte pentru uns merdenelele, pentru ca foaia gata scoasa din cuptor trebuie modelata fara a o lasa sa se raceasca.

Scoatem foaia usor intarita din cuptor si o taiem in dreptunghiuri/patrate, cum dorim.

Dezlipim cu atentie fiecare bucata  de pehartia de copt.

In mijlocul fiecarui dreptunghi/patrat punem o lingura de umplutura (branza) si pliem ungand marginile cu galbenus de ou pentru a le lipi putin.

Asezam fiecare merdenea din nou in tava tapetata cu hartie de copt sau folie de silicon, ungem cu amestecul de galbenus si lapte. Coacem la cuptorul preincalzit 180 grade cca. 20-30 min. in functie de cat de rumenite dorim merdenelele.

Puteti adauga marar in umplutura, daca va place gustul 😋

Foarte satioase si gustoase ! Dimineata decat sa ma ispiteasca patiseria din colt, fac cate o portie si-mi satisfac pofta ori de cate ori mi se nazare 😂

Recunosc ca ma satur din doua merdenele aburinde, iar gustul si mirosul cu siguranta de la ingredientul “magic”- fulgii de drojdie inactiva, imita foarte bine gustul merdenelelor clasice.

Dar mai bine nu le mai laud, va las pe voi sa le incercati si sa-mi spuneti de va plac 😍

In dieta dukan se pot consuma incepand cu etapa Croaziera.

Nu conteaza ce forma le dai conteaza cat de gustoase si satioase sunt, caci credeti-ma le-am facut de nenumarate ori 😜

M-am gandit ca sunt prietenii ce tin dieta dukan si se confunta cu depasirea consumului zilnic de tarate de ovaz dat fiind faptul ca sunt foarte versatile si se folosesc in diferite retete.

Motiv pentru care asa cum v-am obisnuit, am incercat si alt “artificiu” si am modificat putin reteta ca sa reduc cantitatea de tarate de ovaz. Au iesit grozav de aspectuoase si gustoase !☺️

Asadar refacand reteta am ajuns la aceste cantitati, modul de preparare ramanand acelasi :

Deci vestea buna este ca poti manca aproape toata tava intr-o zi 😜 Mai pastrezi eventual o merdenea pentru a doua zi sau poti daca te lasa sufletul, sa-i dai vecinei sau sotului sa guste 🤣

Chiar daca al meu sot mai ma “alinta” din cand in cand si-mi spune “Iar mananci calule ovaz ?!” 😂 eu nu renunt de la aceste merdenele delicioase !

Va poftesc si pe voi sa incercati reteta si de va place s-o impartasiti mai departe 😘

Am fost foarte incantata de rezultatul obtinut, un gust mai bun de merdenea dietetica cu care sa-mi fac pofta, nici ca se putea ! Si stiti care este “secretul” ?! Fulgii de drojdie inactiva dau gustul preparatului … sa nu mai vorbim de calitatile nutritionale, caci asta-i alta poveste 😉

Pofta buna s-aveti !


Nota:

Click pe fiecare ingredient pe care doriti sa-l cumparati si veti fi redirectionati catre comerciant.

Folositi codul lifestyle5 pentru a beneficia de un DISCOUNT de 5% din valoarea comenzii plasate pe No Sugar Shop !


Copyright©dukanlifestyle_2016_Materialele(text/imagini)sunt proprietatea autorului acestui site si sunt protejate de drepturile de autor conform legislatiei in vigoare (Leg. Nr. 8/1996).

Utilizarea lor integrala sau partiala, este interzisa fara acordul scris al autorului.

Utilizarea retetelor in scop comercial, este interzisa fara acordul scris al autorului.

Cu multumiri!

Reteta incercata si apreciata de cititori ???❤⤵⤵⤵

print

0 Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *