DESERTURIDukan ATACDukan CROAZIERARETETE FARA TARATE DE OVAZ

PANETTONE (Fara faina alba/ Sugar free/ Low carb/ Low fat/ Gluten Free)

PANETTONE (Fara faina alba/ Sugar free/ Low carb/ Low fat/ Gluten Free)

Panettone, sau cozonacul italian sub forma unei briose mari, umpluta cu fructe confiate, sau dupa inspiratie, este desertul traditional al italienilor de Craciun.

1

Cea mai interesanta poveste care mi-a placut, fiind hazlie o impartasesc cu voi:

“Panettone este o prajitura inventata dintr-o gresala, in Italia, in secolul al-XV-lea. Preparatul unui bucatar, despre care legenda spune ca se chema Toni, s-a ars… astfel incat acesta a trebuit sa incropeasca repede ceva in loc. 😛

Folosind cateva ingrediente simple, a facut un fel de cozonac, care a cucerit papilele gustative ale lui Ludovico di Moro, care, incantat, a intrebat cine a facut painea. I s-a spus ca Toni ! Ludovico a raspuns: “Aceasta sa fie painea lui Toni” – adica “pane di Toni”, panettone !”

2

3

Ingrediente:

Mod de preparare:

Daca alegem varianta cu goji berris, punem cca. 2 linguri de fructe intr-un bol si le lasam la hidratat in putina apa rece (cat sa le acopere) si un strop esenta de rom.

4

Dupa cca. 10 min. fructele sunt hidratate si le strecuram.

Separam albusurile de galbenusuri, iar acestea din urma le mixam cu 3 linguri de indulcitor pudra, aroma de cozonac  si o lingura ulei pana obtinem o crema spumoasa.

5

Batem albusurile spuma cu un praf de sare, adaugam treptat restul de 3 linguri indulcitor pudra ramas si mixam pana incorporam indulcitorul iar spuma este ferma.

2

Incorporam albusul spuma in crema de galbenus.

8

Intr-un bol amestecam faina Mix de fibre fara carbohidrati, laptele praf degresat si praful de copt.

6

Adaugam amestecul acesta, lingura cu lingura,  razatura coaja lamaie si portocala, incorporand cu un tel, usor, pana la omogenizare, avand grija sa pastram compozitia aerata.

7

Turnam ¾ din compozitie intr-o tava tapetata cu hartie de copt, forma de silicon sau forma de hartie siliconata.

8

Optional presaram goji berris, stafide sau merisoare.

9

Restul de ¼ din compozitia oprita o amestecam cu cacao degresata si o adaugam deasupra.

10

11

Cu o spatula sau furculita, de jur imprejur amestecam de la suprafata spre interior prin miscari circulare astfel incat compozitia de cacao sa patrunda si in interior.

12

13

Presaram fulgi de migdale la suprafata (optional) – In dieta dukan, permisi doar incepand cu etapa Consolidare – mese de sarbatoare.

Coacem in cuptorul preincalzit la 180 grade cca. 30 – 40 minute.

14a

14

Gustos, pufos, aromat, un deliciu pe masa de sarbatori.

15

16

Insa, recomand si in orice dimineata, la o cafea cu lapte.

17

18

In dieta dukan, pentru etapa Croaziera adaugati doar fructe goji, fara fulgi de migdale, stafide sau merisoare.

Daca sunteti in etapa Atac preparati fara uleiul din nuca de cocos sau de masline care oricum este optional si merge si fara acesta, folositi cacao degresata 1%, lapte praf degresat ≤ 1% grasime nu cu o grasime mai mare si puteti adauga doar fructe goji – premise 1 lingura/zi inca din Atac.

Pofta buna s-aveti !


Copyright©dukanlifestyle_2016_Materialele(text/imagini)sunt proprietatea autorului acestui site si sunt protejate de drepturile de autor conform legislatiei in vigoare (Leg. Nr. 8/1996).

Utilizarea lor integrala sau partiala, este interzisa fara acordul scris al autorului.

Utilizarea retetelor in scop comercial, este interzisa fara acordul scris al autorului.

Cu multumiri!


Nota:

Click pe fiecare ingredient pe care doriti sa-l cumparati si veti fi redirectionati catre comerciant.

Folositi codul lifestyle5 pentru a beneficia de un DISCOUNT de 5% din valoarea comenzii plasate pe No Sugar Shop !


Reteta incercata si apreciata de cititori ❤⤵⤵⤵

print

1 Comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *