Dukan CONSOLIDAREDukan CROAZIERAGUSTARIRETETE in ETAPE

GRISINE (Fara faina alba/ Sugar free/ Low carb/ Low fat)

GRISINE (Fara faina alba/ Sugar free/ Low carb/ Low fat)

O da, da m-am indragostit iremediabil pentru ca … stiti voi cum e si cu dragostea … cam trece prin stomac 😉

Love this! … ne englezim putin … pai daca nici macar cuvantul romanesc „marca” nu-l mai folosim, l-am inlocuit cu „brand” 😂 Asa ca, declar sincer Iubesc asta! Ca sa par mai romantica si sa nu credeti care cumva ca … ma gandesc toata ziua cat e ea de mare … doar la mancare 😋 Iubesc intr-adevar aluatul asta in care ingredientul principal este cascavalul. V-am lasat reteta de cornuri cu cascaval si acum vreau sa repetam.

Azi, preparam si mancam grisine grozave. Doar vom schimba putin ingredientele si cantitatile, caci doar nu incingem cuptorul asa ca sa ne aflam in treaba! Daca tot ne apucam, hai sa facem o tava mare de grisine, sa chemam si prietenii caci pofta de rontaiala ne pandeste la o sueta 😜

Ingrediente :

Mod de preparare :

Mai intai cantarim ingredientele uscate – faina mix de fibre pentru chifle, taratele de ovaz, faina integrala de grau si le amestecam cu sarea si semintele de chimen.

Cascavalul ras si branza le amestecam intr-un bol incapator.

Le topim in cuptorul cu microunde cca. 5 minute, apoi amestecam bine cu lingura si le mai topim inca 3 minute.

In compozitia bine topita adaugam cele doua oua intregi si amestecam pentru a le incorpora.

Adaugam treptat si amestecul de ingrediente uscate.

Adaugam si drojdia dizolvata in putina apa calduta (cca. 30 ml.), amestecam bine cu lingura pana obtinem un aluat vartos.

Indepartam lingura si surplusul de aluat de pe ea si framantam putin cu podul palmei ca la orice aluat pana ce adunam toata compozitia si formam o bila. Aluatul meu dupa cum observati in imagine, cantareste destul cat sa ne ajunga pentru o tava de grisine 😊

Asezam aluatul intr-un bol, pulverizam putin ulei de masline sau rapita (optional), lucru care, mie mi se pare foarte util pentru ca nu da voie aluatului sa se usuce. Acoperim bolul cu folie alimentara si lasam aluatul sa se odihneasca (sa se hidrateze fainurile).

Impartim bila in 4 bucati, iar fiecare bucata o intindem pe rand cu sucitorul, pulverizand foarte putin ulei pe blatul de lucru. Eu am ales sprayul de rapita, dar puteti unge si cu ulei de masline.

Initial am vrut sa fac saratele, iar ideea cu grisinele mi-a venit pe moment, insa daca nu aveti rabdare sa modelati aluatul, puteti ramane la varianta de saratele caci nu forma schimba gustul 😅 Asadar am taiat foaia cu rola de pizza in fasii.

Am pliat fiecare fasie in doua si am rulat-o cu podul palmelor pana am obtinut un sul si am dat forma grisinei.

Le puteti ajusta la capete pentru a le egala cat de cat caci restul de aluat se incorporeaza la urmatoarea foaie pe care o modelam din nou in grisinie.

Am reusit sa umplu o tava clasica de aragaz, pe care am tapetat-o in prealabil cu hartie de copt. Le-am cam ingramadit caci ma grabeam si doream sa coc o singura tava 😜

Pulverizam putin ulei peste grisine, in ideea ca dorim sa mai presaram si niste sare roz de himalaya grunjoasa. In acest mod, uleiul ajuta ca sarea sa se lipeasca de coca.

Acum cand ma uit mai bine la fotografii ma mir si eu ce-a fost in capul meu. Cat m-am grabit de le-am aliniat asa una langa alta atat de apropiate, adica mai pe scurt, le-am ingramadit 😂🤣😜 Sa stiti ca nu este un aluat pretentios si chiar si asa ingramadite, grisinele mele s-au copt frumos la cca. 180-200 grade in cuptorul preincalzit timp de 30-40 min (in functie de cuptor). Vedeti si voi cum s-au lipit intre ele, dar le-am deslipit foarte usor!

Fie calde, fie reci, grisinele sunt grozave, gustul puternic de cascaval da o aroma aparte, textura aluatului fiind la fel ca cea a aluatului cu faina alba din grau, crocanta la exterior si moale, dar coapta la interior 🤗 Semintele de chimen imi plac foarte mult si se complac cu aroma puternica a cascavalului, dar voi puteti alege ce seminte agreeati 🙂

Puteti sa le consumati inca din etapa croaziera a dietei dukan.

Aluatul contine doar un ingredient tolerat – faina integrala (1 lingura si jumatate/zi) si tava de grisine rezultata poate fi consumata de catre o singura persoana in trei zile. Asigura astfel si portia de tarate de ovaz obligatorie pentru aceste trei zile (2 linguri/zi).

Delicioase 😍 Daca v-am facut pofta imi fac mea culpa si va astept sa-mi spuneti de v-au placut.

Impartasiti si celor dragi reteta, caci poate sunt printre prietenii vostri persoane interesate de aceasta dieta sau din varii motive au nevoie de idei.

Ideea e ca suntem darnici si punem la pachet pentru pofticiosi 😋 Vino in grupul de suport pentru dieta dukan << Dukan Life Style >> si vei vedea darnicia noastra 🤗 Acolo oamenii se sustin, invata unii de la altii si impartasesc acest stil de viata, basca ca sunt inventivi si ne arata o multime de retete grozave si apetisante.

Ramaneti aproape si vom gati impreuna noi si noi retete delicioase. Daca ti-a placut impartaseste si prietenilor care au ales un stil de viata bazat pe alimentatia fara faina alba, sugar free, low carb, low fat sau gluten free 😘

Pofta buna s-aveti !


Nota:

Click pe fiecare ingredient pe care doriti sa-l cumparati si veti fi redirectionati catre comerciant.

Folositi codul lifestyle5 pentru a beneficia de un DISCOUNT de 5% din valoarea comenzii plasate pe No Sugar Shop !

print

1 Comment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *