CONCURSURI DIN DRAG PENTRU CEI DRAGIDESERTURIDukan CROAZIERARETETE DE SARBATORIRETETE FARA TARATE DE OVAZ

COZONAC Low Carb (Fara faina alba/ Sugar free/ Low carb/ Low fat)

COZONAC Low Carb (Fara faina alba/ Sugar free/ Low carb/ Low fat)

Desigur, particip la CONCURS! Hop si eu, mereu este loc de mai bine. 🥰

Imi plac provocarile, nu in mod special pentru castiguri materiale ci pur si simplu pentru ca imi plac competitiile ce scot din oameni tot ce e mai bun, ii ambitioneaza si-i fac uneori sa se autodepaseasca.

CAMPANIAParfum de Cozonac #farazahar ”  organizata de No Sugar Shop, m-a captat si pe mine, iar orice reactie a voastra la postarea acestei retete, postare pe care o voi face public pe pagina mea de Faceebok Dukan Life Style (like&share), dar si pe Instagram  @dukan.lifestyle, ma puteti sustine in acest concurs. 🤗

O noua gama de produse revolutionare in materie de ingrediente ce se pot folosi la prepararea retetelor dietetice, dar cu adevarat dietetice, isi face aparitia pe piata romaneasca. Gama Keto Mix cuprinde produse pe care le-am testat si v-am scris deja cateva retete cu ele. Trebuie sa va spun ca nu sunt si nu voi fi niciodata reticenta la un brand anume. Sunt convinsa ca unii dintre voi cei care ma urmariti, va veti mira de ce am ales sa testez produse cu denumirea Keto. Va ganditi cu siguranta la dieta Keto. Ok, va inteleg, dar nu trebuie sa fiti reticenti, intrucat prepararea unei retete dietetice pentru orice dieta, implica sa cunosti principiile de baza ale dietei respective pe care ai ales sa o urmezi. Implica sa cunosti ingredientele ce-ti sunt permise, sau in cazul dietei dukan – si cele tolerate, limitate cantitativ.

Asadar, nu trebuie decat sa cititi ingredientele pentru fiecare sortiment din mixurile Keto, pentru ca sunt destule sortimente din care puteti obtine preparate delicioase si sanatoase si veti vedea ca pot fi utilizate si in dieta dukan. Unele contin doar ingrediente permise, altele au si tolerate. In cazul acestui KetoMix pentru cozonac, veti intalni in compozitia lui ingrediente permise si un singur ingredient tolerat – faina de migdale.

Voi incerca pentru voi dragilor, sa mai concep inca o reteta noua de 𝙘𝙤𝙯𝙤𝙣𝙖𝙘 – 𝘭𝘰𝘸 𝘤𝘢𝘳𝘣, 𝘧𝘢𝘳𝘢 𝘧𝘢𝘪𝘯𝘢 𝘢𝘭𝘣𝘢, 𝘧𝘢𝘳𝘢 𝘻𝘢𝘩𝘢𝘳, 𝘥𝘪𝘦𝘵𝘦𝘪𝘤𝘢, 𝘥𝘦𝘭𝘪𝘤𝘪𝘰𝘢𝘴𝘢 𝘴𝘪 𝘴𝘢𝘯𝘢𝘵𝘰𝘢𝘴𝘢. Asta, asa … pentru ca tot nu-i inteleg pe cei care “scot pe banda rulanta” retete fara zahar, promovandu-le ca fiind cele mai santoase. Iar aceste retete au in compozitie pe langa indulcitor, multe alte ingrediente cu care din punct de vedere nutritional, eu una, nu ma pot declara multumita si nici nu am cum sa afirm ca sunt dietetice. 🙃 Exemplificand clar, vorbesc de asa zise retete dietetice, in care gasim ca pion principal indulcitorul, insa il vedem asociat cu faina alba de grau. 😕 Sincer? Fix mi se pare ca se potriveste cu zicala “𝘴𝘵𝘳𝘪𝘤𝘪 𝘰𝘳𝘻𝘶𝘭 𝘱𝘦 𝘨𝘢𝘴𝘵𝘦”. 😜

Pe langa ajutorul pe care il vad in aceste mixuri low carb, mai am doua surprize pentru voi, doua ingrediente de care sunt interesata de mult timp incoace si odata cu aceasta provocare, am reusit sa intru in posesia lor. Stiu, o sa vi se para lung si acest articol, dar ma stiti … incerc sa impartasesc cu voi toate lucrurile noi si importante, in speranta ca va sunt de ajutor si tineti cont de sfaturile si interesul meu in a ma documenta continuu. 😊 Si daca aici pe blog n-o spun, atunci unde? Aici ramane scris si de fiecare data va puteti intoarce sa cititi si sa va inspirati.

Cum v-am spus am tot facut research privind aceste doua ingrediente / produse, de care eram foarte interesata, iar aici in Romania nu am gasit nimic in nicio publicatie fie ea si online.

  1. Inulina

In mare parte, cautarile si informarea mea a fost bazata pe faptul ca vroiam sa-mi demonstrez singura ca este singurul ingredient ce poate activa drojdia, inlocuid cu suces zaharul. Da, fix cum am scris si repet:

Inulina este singurul ingredient ce poate activa drojdia, inlocuind cu succes zaharul.

Dupa cum bine v-am spus de fiecare data, stiti ca niciun indulcitor, fie el si natural, nu poate activa drojdia. Acest procedeu fiind destul de important in formarea si cresterea aluaturilor, mai ales cum este in cazul nostru, caz in care nu folosim faina alba din grau. Singura alternativa este Inulina.

Pe langa aceasta proprietate atat de fantastica,  inulina este recomandata intr-o alimentatie zilnica echilibrata, datorita potentialelor efecte benefice asupra sanatatii. Plantele produc in mod natural inulina si o utilizeaza ca sursa de energie. Astazi, inulina este adaugata la tot mai multe produse alimentare, datorita beneficiilor si adaptabilitatii sale. Inulina este un produs solubil extras din radacini. Ca si pudra solubila, aceasta poate fi adaugata in orice aliment sau bautura, fara a-i afecta gustul sau textura, in acelasi timp adaugand o cantitate de fibre dietei zilnice.

Inulina este considerata o fibra alimentara functionala, careia i se atribuie numeroase beneficii. Iata doar cateva esentiale, caci de-ar fi sa enumar tot ce am citit despre inulina, n-am mai prepara niciun cozonac. 😂:

  1.  imbunatateste sanatatea digestiva, stabilizand flora intestinala
  2. ajuta la incetinirea digestiei si a absorbţiei intestinale, astfel ca organismul utilizeaza la un nivel mai scazut caloriile din alimentatie si simultan faciliteaza tranzitul intestinal – rezultatul este scaderea apetitului  si a poftelor alimentare nejustificate 
  3. poate controla glicemia si ajuta diabeticii
  4. te poate ajuta sa slabesti
  5. contribuie la absorbtia calciului
  6. ajuta si la mentinerea unui nivel optim de energie si vitalitate pe parcursul intregii zile, mai ales in conditiile in care dietele de modelare a siluetei sunt insotite de sport sau alte activitati fizice

Cu doar 8grame carbohidrati neti si zero grame grasimi per 100 grame produs, o sa va uimeasca!

Voila! Drojdie de bere uscata, activata cu inulina in cca. 5-7 minute.

Stiu, o sa ma intrebati daca este acceptat in dieta dukan. Un singur search “inulina” pe blog si vei gasi ca DA, este acceptata, o vei gasi in 👉 Sinteza dietei dukan, la categoria indulcitori.

       2. Fibre pure de ovăz

Toti folosim tarata de ovăz – in principal datorita fibrelor dietetice pe care le contine, in special beta-glucani. Beta-glucanul din tarata de ovăz este util in la tratarea multor afectiuni: boala lui Chron, reglarea nivelului de colesterol, sindromul oboselii cronice, diabet si diverse alergii. Si nu ma voi lungi cu aceste detalii pentru ca, despre tarata de ovăz am mai scris in artiolul de 👉 AICI.

Dar in afara de fibre, trebuie sa tinem cont ca sunt multi carbohidrati in taratele de ovăz. Ca regula ramane portia zilnica conform fiecarei etape a dietei, insa un ajutor considerabil vine chiar de la Dr. Dukan, care lamureste aceasta dilema – se pot consuma fibrele pure de ovăz in dieta dukan?!

Da, concomitent cu portia zilnica de tarate de ovăz, se poate folosi si fibra pura de ovăz. Este un aliment permis, conform spuselor Dr. Dukan pe pagina oficiala de Faceebok, postare pe care o gasiti 👉 AICI.

Si uite asa, mai eliminam din carbohidrati, iar in locul tartelor de ovăz pe care le consumam zilnic in cantitate limitata, preparam un cozonac low carb delicios, fara sa apelam la ele.

Daca ati avut rabdare sa cititi pana aici este bine, pentru ca astfel veti intelege cum am ajuns eu sa aleg aceste ingrediente si sa concep aceasta reteta, ca de altfel toate retetele mele – calculat si argumentat. 😏

Acum gasiti aceste doua produse noi in amagzinul meu de suflet 👉 No sugar Shop.

Ingrediente:

Umplutura mea:

Voi alegeti in functie de etapa dietei.

Mod de preparare:

Cantarim ingredientele uscate : KetoMix pentru cozonac, glutenul din grau, fibra de ovaz si laptele praf degresat. Le amestecam bine cu un praf de sare. Eu folosesc telul si astfel ma asigur ca sunt bine amestecate.

Batem cu furculita sau cu mixerul cele trei oua si adaugam aromele (dupa preferinta, din cele enumerate la ingrediente) si coaja rasa de lamaie sau portocala in functie de arome preferati.

Incalzim cele 350 grame lapte pana ajunge la cca. 43 grade Celsius. Eu folosesc un termometru. Daca nu aveti, nu-i bai caci trebuie sa fie caldut sa puteti baga degetul in el si sa nu friga.

Intr-o cana pe care o asezam pe cantarul de bucatarie, aducem cantarul la zero si cantarim 10 grame de drojdie uscata, apoi adaugam 10 grame inulina si turnam 40 grame lapte cald din cantitatea totala pe care am incolzit-o. Amestecam cu o lingurita, acoperim vasul cu un prospop si-l lasam deoparte.

Cat timp se activeaza drojdia, punem restul ramas de 310 grame lapte din nou la foc domol si adaugam indulcitorul si untul. Amestecam si tinem pe foc pana ce untul si indulcitorul se topesc.

Lauam de pe foc laptele si ii scadem temperatura punand vasul in alt vas cu apa rece, pana ajunge din nou la 43 grade ( trebuie, cum am spus mai sus, sa fie caldut, sa nu friga la atingere). Va spun sa scadeti temperatura la laptele luat de pe foc pentru ca, daca stati dupa el sa se mai raceasca, riscati sa va dea pe dinafara drojdia care activeaza destul de repede.

Uitati, pana am facut eu prima poza sa va arat cum se activeaza drojdia cu inulina, era sa raman fara ea, ca dadea pe dinafara. 😅

Framantatul se poate face in masina de paine alegand programul dedicat ce dureaza cca. 1 ora si jumatate in functie de tipul masinii, sau la robotul de bucatarie folosind carligul pentru aluat. Eu am ales metoda cea mai simpla, masina de paine.

In cuva masinii se adauga in ordinea urmatoare:

  • laptele caldut – 43 grade (in care am topit indulcitorul si untul)
  • drojdia activata
  • ouale batute si amestecate cu aromele
  • amestecul de fainuri

Pornim masina de paine si dupa o ora si jumatate obtinem 1 kg de aluat +- 10 grame.

Un aluat foarte prietenos si afanat, nu trebuie decat sa ne ungem podul palmelor cu putin ulei de cocos sau masline, la fel si blatul de lucru, apoi sa-l portionam si sa-l modelam.

Impartim aluatul in doua parti egale de cate 500 grame bucata.

Umplutura o alegeti dupa preferinta, dupa etapa dietei sau cat de pofticiosi sunteti. 😍 Pentru ca l-am facut in cursul saptamanii si m-a apucat la o ora tarzie, eu am apelat la varianta rapida, dar demential de buna si am pus crema de cozonac gata cumparata. Este foarte fina si cremoasa, aromata cu rom si are bucati de nuca prin ea, am mai pus si eu extra, pentru ca imi place foarte mult nuca. 😋 Dar cu siguranta iese grozav si cu o umplutura de cozonac clasic, sau daca sunteti in pana de idei dietetice va puteti inspira si alege umplutura cozonacului de 👉 AICI.

Cu podul palmelor (nu cu sucitorul) intindem usor fiecare bucata de aluat pe blatul de lucru, sub forma unui dreptunghi aproximand lungimea tavii in care coacem cozonacul. Cam greu cu filmatul, caci am filmat cu o mana, iar cu cealalta intindeam aluatul, ca sa vedeti cat de prietenos este aluatul chiar daca nu contine faina alba din grau.

Pe suprafata celor doua bucati de aluat intindem umplutura.

Dupa preferinta adaugam si nuca tocata marunt cu cutitul.

Rulam cele doua dreptunghiuri umplute.

Impletim rulourile rasucindu-le unul dupa altul, formand astfel cozonacul.

Il acoperim cu un prosop de bucatarie cca. 45 min timp in care preancalzim cuptorul la 180 grade si astfel se face si cald in bucatarie. Nu mai creste foarte mult dar creste in cuptor.

Tava in care am copt este dreptunghiulara, avand urmatoarele dimensiuni: 33 cm x 14 cm x 7 cm. Este realizata din otel carbon cu invelis interior din ceramica antiaderenta ce asigura o gatire rapida. Are eficienta ridicata indiferent de sursa de caldura – gaz, electric. Este grozav de buna, daca va tenteaza si vreti sa va inoiti de Paste,  o  gasiti 👉 AICI, basca in perioada aceasta si la un pret accesibil.

Ungem cu un galbenus de ou amestecat cu 1 lingurita de lapte.

Dupa preferinta putem presara deasupra seminte de mac, chia sau cateva nuci. Eu am pus doar cateva jumatati de nuci.

Coacem in cuptorul preincalzit la 170-180 grade cca. 1 ora si 20 min. in functie de cuptor. Dupa cca. 45 min. punem deasupra o foaie de hartie de copt inmuiata in apa si stoarsa bine, pentru ca aluatul are tendinta de a se “bronza” 🥰.

Cozonacul dietetic low carb, a crescut foarte frumos si credeti-ma, chiar daca nu contine faina alba de grau, bucataria miroase a sarbatoare 😍.

Nu taiem cozonacul cald, chiar daca ne este pofta! Lasam sa se racoreasca cateva minute in tava apoi il scoatem pe un gratar pana la racirea completa.

Pentru dieta dukan Cozonacul poate fi consumat  in etapa  Croaziera, daca va calculati ce ingrediente adaugati la umplutura pe care o alegeti. Daca folositi doar cacao degresata 1% grasime si nuca macinata nu veti adauga tolerate. Si nu uitati ce v-am spus la inceput, faptul ca aluatul nu contine decat o cantitate mica de faina de migdale ce se afla in KetoMix-ul de cozonac. Asadar, mai puteti adauga un ingredient tolerat la umplutura in asa fel incadrandu-va la regula – 2 tolerate/zi. Daca topiti ciocolata neagra, nu trebuie decat sa va calculati gramajul astfel incat sa puneti pentru cate zile doriti sa mancati.

Cu siguranta il ve-ti imparti cu cei dragi. Este un cozonac satios, suficient de aerat si copt, nu este umed. Pentru conditia lui, este un cozonac foarte reusit, pentru ca ar fi necinstit sa-ti doresti chiar pale, fasii fasii cum se intampla la un cozonac cu faina alba, adica calorii goale 😉

Ce sa va mai spus? Cantareste 1400 grame. Chiar ma miram si eu ca … “nu stiu” sa fac cozonaci mai mici 😜.

Fotografiile sper sa va imbie si sa incercati reteta cozonacului 😍

Daca va face cu ochiul cozonacul meu low carb, va invit sa-l incercati si astept cu multumiri in avans, sa-mi apreciati postarile pe Facebook si pe Instagram. Castiga acest concursu, cel mai bun dintre cei buni, dar desemnat prin aprecierile voastre! 🥰

Impartasiti si celor dragi reteta, caci poate sunt printre prietenii vostri persoane interesate de aceasta dieta sau din varii motive au nevoie de idei 🤗

Pofta buna s-aveti dragilor !

Fie ca-i Paste sau Craciun, cozonacul nu trebuie sa                                           lipsesca din meniu 😘


Nota:

Click pe fiecare ingredient pe care doriti sa-l cumparati si veti fi redirectionati catre comerciant.

Folositi codul lifestyle5 pentru a beneficia de un DISCOUNT de 5% din valoarea comenzii plasate pe No Sugar Shop !


Copyright©dukanlifestyle_2016_Materialele(text/imagini)sunt proprietatea autorului acestui site si sunt protejate de drepturile de autor conform legislatiei in vigoare (Leg. Nr. 8/1996).

Utilizarea lor integrala sau partiala, este interzisa fara acordul scris al autorului.

Utilizarea retetelor in scop comercial, este interzisa fara acordul scris al autorului.

Cu multumiri!


Reteta incercata si apreciata de cititori ❤⤵⤵⤵

print

0 Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *